"تدوین" اساس نامه کانون موسیقی

سنجاق شده تا شنبه شب

این متنی که می خونید یه نسخه خیلی ابتدایی میتونه باشه برای اون چیزی که نهایتن همه باهاش موافق خاهند بود . بنابراین از محسن قدکساز میخام که نطر خاهی برای هر پست مرتبط با اساسنامه حداکثر 48 ساعت باز باشه و بعد از اون چنانچه نظری نبود اون بخش از اساسنامه مصوب به حساب بیاد . با تشکر


اما بعد : 

  


مقدمه :

کانون موسیقی دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر معاونت امور فرهنگی و فوق برنامه (دانشجویی) با هدف ترویج و اشاعه موسیقی از طرق مختلفه از جمله اجرای کنسرت های موسیقی ، برگزاری کلاس های آموزشی ، برگزاری جلسات موسیقی با محوریت های سخن رانی و . . . تشکیل شده است .

کانون موسیقی برای نیل به این هدف تلاش خواهد کرد با همه اقشار دانشگاه اعم از موسیقی دانان و نوازندگان و علاقمندان به موسیقی در ارتباط باشد و از این بابت هیچ گونه محدودیتی قایل نخواهد بود .


فصل اول :

در ساختار کانون :


1 : عضویت در کانون موسیقی :

ماده 1 : هر دانشجویی که در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل می باشد در هر مقطع و در هر رشته ای می تواند عضو کانون موسیقی شود .


ماده 2 : برای عضویت رسمی در کانون موسیقی هر کس باید الزاما فرم مربوط به عضویت را تکمیل کند و به مسئول فرم های پذیرش تحویل دهد .

تبصره : هر عضو کنونی کانون که تا به حال فرم مربوط به پذیرش را تکمیل نکرده است باید بعد از تصویب اساس نامه فعلی فرم مذکور را تکمیل کند . در غیر این صورت عضو کانون محسوب نخواهد شد .


ماده 3 : هر عضو کانون موسیقی که پس از تکمیل فرم عضویت در دو جلسه متوالی کانون شرکت نکند به طور خودکار از عضویت در کانون موسیقی تعلیق خواهد شد .


2 : در حق رای و عضویت رسمی


ماده 4 : هر عضو کانون که در سه جلسه متوالی کانون موسیقی شرکت کند میتواند در جسات بعد در صورت غیبت نکردن حق رای داشته باشد .


ماده 5 : هر عضو کانون موسیقی که در جلسات شرکت نداشته باشد اما حداقل یک فعالیت موسیقایی در دانشگاه داشته باشد از حق رای برخوردار خوهد بود .


تبصره 1 : رای گیری مذکور در مواد فوق فقط مربوط به رای گیری در مجمع عمومی و یا وبلاگ می باشد .

تبصره 2 : مسئول رای گیری و حق رای بایستی حداکثر 24 ساعت قبل از هر رای گیری افراد واجد رای را معرفی کند .

تبصره 3 : مسئولین کانون و اعضای رسمی و علی البدل شورای مرکزی کانون از جمله دبیر و نایب دبیر بدون رعایت شرایط فوق از حق رای برخوردار خواهند بود .


3 : در برگزاری جلسات


ماده 6 : جلسات کانون موسیقی به صورت هفتگی و بر اساس رای گیری در هر هفته برگزار خواهد شد .

تبصره : روز جلسات در هر ترم تحصیلی بنا بر رای گیری در مجمع عمومی برای همان ترم تحصیلی مشخص خواهد شد . ( ویرایش شده / اضافه شد)

ماده 7 : مدت جلسات کانون در هر جلسه یک ساعت خواهد بود .

تبصره : در صورت احساس نیاز در هر جلسه با توافق حاضرین این مدت زمان قابل افزایش خواهد بود .

ماده 8 : هر جلسه کانون باید یک مدیر جلسه داشته باشد . هر عضوکانون میتواند کاندیدای مدیریت جلسه باشد .

تبصره : اعضای مایل به ریاست جلسه می بایست حداقل 24 ساعت قبل از جلسه تمایل خود مبنی بر ریاست جلسه را در وبلاگ اعلام کنند .

ماده 9 : وظیفه رییس جلسه مدیریت جلسه به لحاظ زمانی است . همچنین تنها کسانی می توانند در جلسه صحبت کنند که رییس جلسه اجازه می دهد . مسئولیت نگارش صورت جلسه با رییس جلسه می باشد .

تبصره 1 : مسئولیت حفظ نظم جلسه با رییس جلسه می باشد بنابراین نظر وی در خصوص برخورد با کسانی که نظم جلسه را به هم میریزند صائب خواهد بود . (ویرایش شده / کاملا تغییر داده شد )

تبصره 2 : رییس جلسه ملزم است صورت جلسه را حداکثر تا 24 ساعت پس از جلسه در وبلاگ مکتوب کند . در غیر این صورت با محرومیت هایی مواجه خواهد شد .


ماده 10 : چنانچه هیچ عضوی درخواست ریاست جلسه را نکند این مسئولیت به صورت خود بخود بر عهده دبیر یا نایب دبیر خواهد بود .






خب من تا این جا رو دارم . نطری ، پیشنهادی ، انتقادی اگه هست حتمن تا 48 ساعت آینده بگین .

نظرات 12 + ارسال نظر
هاجر سلیمی پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:00

همش ok! ولی اگه مسئول صورت جلسه رئیس جلسه اس و هرکسی میتونه برای ریاست جلسه اقدام کنه پس در اصل مسئول ثابت صورت جلسه وجود نداره. درسته ؟

در مورد تبصره 2 ماده 5، " افراد واجد رای" ینی کی ؟؟ واجد شرایط رای؟کاندیداها ؟؟

این نظر منه که نتیجه ش این میشه که مسئول ثابت نداشته باشیم برای صورت جلسه . بنابراین بله درسته .
البته الان به این نتیجه رسیدم از اونجایی که ممکنه هیچ کس اقدام نکنه تو این شرایط خود دبیر یا نایب دبیر باید مدیر جلسه بشه .

در مورد تبصره 2 ماده 5 هم افراد واجد رای یعنی همون افرادی که تو ماده 4 و 5 اومدن . افراد واجد حق رای !

امیر سلیمی

atie پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

در مورد بند 1 (عضویت در کانون) ماده 3 که نوشتی بعد 2 بار عدم حضور حذف می شه آخه ممکنه مشکلی حالا واسه کسی پیش بیاد 3 یا 4 بار بهتر نیست؟
الان یه سری از بچه ها فرم عضویت رو پر کردن ولی 3شنبه ها نمی تونن بیان!

آخه سه یا چهار بار به نظر من زیاده ! برای اون سیستمی که قراره تشکیل بشه و ایده آلش این باشه که همه تو همه جلسه ها حاضر باشن حتا دو تا غیبت هم زیاده ! ولی خب نظرت قابل تامله :)

ضمنن فعلا ضمانت اجراش اینه که تعلیق میشن که مثلا یکی از مصادیق تعلیق اینه که تا 2 بار حق رای نداشته باشن . مثال زدم صرفن

امیر سلیمی

امیر سلیمی پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:23

به مسئول وبلاگ :

لطفن سنجاق بشه برای 48 ساعت

با تشکر

حله
قدکساز

شیرین تقی پور پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:02

بسیار عالی فقط من یکمی با بند1 ماده ی 3 مشکل دارم... این موضوع که دقیقا توی همون ساعت برگزاری جلسات کانون کلاس دارم باعث میشه که خیلی احتمال داشته باشه که گاهی نتونم دو جلسه پشت هم بیام...میشه بیشتر کنید؟ همون 3 یا 4 بار؟خواهشا

بازم جا داره اول همون تاکیدی که به عطیه کردم رو به شما هم بکنم . تو کانونی که قراره به عنوان یه سیستم شکل بگیره حتا همون دوتا هم زیاده به نظر من !
اما در مورد اینکه ممکنه تو همون ساعت یکی مشکل داشته باشه یه مراجعه بکن به ماده 6 ! گفته که به صورت هفتگی و بر اساس رای گیری تو هر هفته برگزار میشه ! منظور اینه که اول باید اون روز جلسه رای گیری بشه . روزی که اکثر بچه ها میتونن باشن قطعن مد نظر خواهد بود .
البته اگه بچه های زیادی بیان و بگن که مشکل دارن اونوقت در موردش یه کم بیشتر فکر میکنم .
امیر سلیمی

مهرشاد.پ پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:41

ممنون... کامل و جامع بود... راجع به بندی که گفته شده در صورت عدم حضور در 2 یا 3 جلسه متوالی فرد حذف میشه باید بگم که مثالی که زدی حکمیتش اصلح تره در مقایسه با حذف عضو کانون. بهتره که تعلیق جایگزین بشه با حذف!!

:) میدونم :پی

من هر چی نگاه کردم و خوندم دیدم ننوشتم حذف میشه و از تعلیق استفاده کردم خودم ! در مود مزایا و محرومیت ها هم در ادامه خاهم گفت .

امیر سلیمی

atiyeh جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:18

عذر می خوام من به اشتباه از کلمه ی حذف استفاده کردم دوستان رو به شک انداختم.
ممنون
کاملا درست می فرمایید

علی دادخواه جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:38

سلام
با عرض خسته نباشید به آقای سلیمی
به نظر من ماده 6 کمی گنگه ( البته در پاسخ خانم شیرین تقی پور توضیح دادین اما داخل اساسنامه باید شفافتر بشه)
در مورد نحوه انتخاب مدیر (رئیس) جلسه هم توضیح کافی داده نشده. البته احتمال کاندیدا شدن دو نفر برای یک جلسه کمه اما غیرممکن نیس

سلام
ممنون
باشه درستش میکنم بعد از تموم شدن مهلت !
در مورد انتخاب مدیر اما انتقاد رو وارد نمیدونم و فکر میکنم بیان ماده اعم بوده بنابراین فرض شما رو هم شامل میشه ! تبصره ماده 8 میگه که افراد میتونن کاندیداتوریشون رو اعلام کنن و قطعا اگه بیشتر از یه نفر باشه باید رای گیری بشه ! یعنی نتیجه اینکه چند نفر اعلام کنن همینه ! با این حال شاید یه مطلب رو بهش اضافه کنم ! یا با انتخاب دبیر مشخص میشه یا با رای گیری ! شاید البته !


امیر سلیمی

داریوش شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:09

با سلام و تشکر از زحمات بچه ها خصوصا امیر
متن خوبه فقط چند تا اصلاح کوچیک شاید بد نباشه:
طرق مختلف به جای طرق مختلفه
ماده 3 نیاز به بازبینی دارد . اگر دانشجویی در دو جلسه شرکت نکرد دیگر عضو کانون نیست؟ منطقی به نظر نمی آید.
ماده 4: اگر قرار است اعضایی با سه جلسه شرکت متوالی در جلسات حق رای پیدا کند باید یک بانک اطلاعاتی تهیه شود که شرکت افراد را دقیق ثبت کند و سپس سه جلسه متوالی شرکت کرده ها را بیرون دهد.
تبصره 1 : چنانچه کسی نظم جلسات را به هم بزند بنا به نظر رییس جلسه با او برخورد خواهد شد . این مورد هم کمی خشن است و با ذات کانون موسیقی همخوان نیست.بهتر است حذف شود.
ضمنا شاید بد نباشد که مثل کانون فیلم و عکس که برای عضویتش پرکردن فرم و ازین حرفها در نظر نگرفته ما هم زیاد دنبالش نباشیم.
ضمنا اساسنامه باید کمی مفصل تر و کامل تر باشه مثلا اینکه دبیر و اعضای شورا برای چه مدت انتخاب میشن؟ تشکیلات کانون از چه افرادی تشکیل میشه (مالی، شورا و ...) و از این حرفها.
به هرحال برای شروع خوبه.

سلام
قربان شما ممنون
1 : من هیچ جای این اساسنامه تا الان از واژه حذف استفاده نکردم و توضیح تعلیق رو هم قبلن دادم !
2 : نیاز به بانک اطلاعات نیست . صرفا کافیه موقع حضور در جلسات یه کاغذ باشه که اعضای حاضر اسمشونو داخلش بنویسن . به همین سادگی مسئول صورت جلسه این اسامی رو میبینه و به مسئول حق رای میده و . . . ادامه ش مشخصه دیگه .
3 : منظور از برخورد خاهد شد اینه که رییس جلسه تصمیم میگیره باهاش چی کار کنیم . اینم صرفن یه ضمانت اجراست برای اینکه کسی نخاد نظم رو به هم میزنه . من فکر میکنم بودنش بهتر از نبودنش و حتا تغییرشه !
4 : کانون موسیقی بر خلاف کانون فیلم متشکل از یه افرادیه که علاوه بر علاقه به موسیقی از یه مهارت صد در صد قابل استفاده هم برخوردارن . اما این مهارت ها همگن نیستن . یکی پیانو میزنه یکی تار میزنه یکی تمبک میزنه یکی کلا تو کار موسیقی الکتریکه . وقتی فرم پر بشه اینا به راحتی از هم تفکیک میشن و تو یه فایلی بایگانی میشن . بنابراین وقت نیاز به راحتی میشه به این افراد دسترسی پیدا کرد .
5 : همونطوری که آخر پست نوشتم این قصه سر دراز دارد . قطعن ادامه اساسنامه رو هم خاهم گذاشت .

با تشکر

امیر سلیمی

حمیدرضا دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:34

اساس نامه باحالی بود....

:)

امیر سلیمی

فربد سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:59 http://farbodsfairytale.blogfa.com

ممنون امیر.
زحمت کشیدی.
یه زحمتِ خیلی خوب و جلوبرنده.

لبخند.

امیر سلیمی سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:08

خاهش میکنم
خاهش میکنم

منظورم به فربد بود یادم رفت بنویسم به فربد

علی نقی پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:53

ممنون از آقای سلیمی
:-)

:)

امیر سلیمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد