صورت جلسه ی اول شورای مرکزی 95-96

جلسه اول شورای مرکزی

موضوعات اصلی جلسه : تعیین دبیر و نایب دبیر

زمان برگزاری : سه شنبه مورخ 22/4/1395 ساعت 13:30 الی 15

محل برگزاری : پلاتوی کانون موسیقی واقع در معاونت فرهنگی دانشگاه

نویسنده صورت جلسه : علیرضا غفاری

حاضرین در جلسه :

خانم ها آیسان توحیدی، سپیده قهوه ای

آقایان علیرضا غفاری، علی نقی خسروی، محمد قربانی، برنا بنایی 

 


تذکر : دو نفر از اعضای شورای مرکزی کاندید دبیری شدند : آقای محمد قربانی و آقای علیرضا غفاری. روند جلسه به این صورت بود که در ابتدا آنها در مورد برنامه هایشان صحبت کردند و بعد کمی مناظره و پرسش و پاسخ داشتند و بعد به برخی نظرات دیگر اعضا، پاسخ دادند و در نهایت رای گیری به صورت رای مخفی، انجام شد.

تذکر : در طول جلسه، برخی صحبت های بین اعضا به خصوص بین دو کاندیدا، به صورت مناظره بود که به دلیل عدم امکان نگارش آنها توسط نویسنده صورت جلسه(چون نویسنده صورت جلسه، خود، یکی از کاندیداها بود)، صحبت های هر فرد یکجا آورده می شوند.


صحبت های کاندیداها :

·         آقای قربانی :

-     اصل کار دبیر مدیریت فعالیت ها می باشد و انجام فعالیت ها با همکاری اعضای شورای مرکزی صورت می گیرد.

-     یکی از مهمترین مطالب این است که ما(اعضای شورای مرکزی)، بتوانیم بزرگ بشویم تا از این طریق، بتوانیم اساتید و سایر افراد را همراه کنیم. مثلا بنده در کانون عکس در دانشگاه بوشهر، همین مسئله را پیگیری کردم و با کمک کانون مذکور، و فعالیت های مناسب، توانستیم دانشجویان، اساتید دانشگاه و حتی برخی مدیران را برای انجام فعالیت های خود، همراه کنیم.

-      پیشنهاد می کنم که تقویم موسیقی داشته باشیم که از طریق آن، هنرمندان این عرصه را به دانشجویان بشناسانیم.

-      با توجه به محدودیت های داخل دانشگاه برای اجرا، می توانیم به فرصت های خوبی که در خارج از دانشگاه وجود دارد توجه داشته باشیم و آنها را برای استفاده دانشجویان علاقه مند، تسهیل کنیم. مثلا اجراهای رایگان در خیریه ها، یکی از گزینه های خوب است که می توان حتی با حفظ هویت کانون، یعنی با نام دانشگاه، آنها را اجرا کرد.

-      نگاهم به موسیقی ، همه جانبه است و تعصب خاصی روی زمینه خاصی از موسیقی ندارم و اصولا هنر را نمی توان محدود کرد(در پاسخ به پرسش آقای بنایی در این زمینه)

-     سابقه فعالیت موسیقیایی اینجانب :  18 ماه آموزش سه تار دیده ام. 3 ماه آموزش آواز دیده ام و در ادامه خودآموز خوانندگی داشته ام. دو اجرای آواز در دانشگاه بوشهر در دوره کارشناسی داشته ام.


·         آقای غفاری :

بنده با توجه به اینکه متعهد به حرکت با برنامه هستم، یک برنامه کلی را برای فعالیت های کانون نوشته ام که یک نسخه از آن را به هریک از حاضر در جلسه می دهم(شش نسخه از برنامه به اعضای حاضر در جلسه داده شد که متن آن در پیوست 1 این متن آمده است). معتقدم که اگر حتی با برنامه وارد کار شویم، بازهم ممکن است بیش از 50 درصد آن اجرا نشود، ولی اگر بی برنامه وارد شویم و امور را با تصمیمات لحظه ای پی بگیریم و فقط تابع شرایط روز باشیم، به همان 50 درصد هم دست نخواهیم یافت.

چند نگرش کلی دارم :

-        کانون در درجه اول باید بتواند یک دید و حس کلی نسبت به موسیقی و جوانب آن، به دانشجویان علاقه مند موسیقی بدهد واینکه دانشجویان با این دید بدست آمده چه می کنند، و آنرا چگونه در خارج از دانشگاه ادامه می دهند، به خودشان مربوط می شود.

-        فعالیت های کانون مستندسازی شوند و تاریخچه و شیوه نامه فعالیت در کانون(تحت عنوان آیین نامه داخلی) نگاشته شود تا اصالت کار کانون و کلاس کاری آن بیشتر شود و کارمان حرفه ای تر باشد. همچنین در صورت امکان، اساسنامه کانون نوشته شود و برای به تایید مدیریت فرهنگی دانشگاه رساندن آن، تلاش و رایزنی شود تا کانون از رسمیت لازم برای فعالیت هایش، برخوردار گردد.

-        ارتباط با کانون های دیگر، نزدیک تر گردد و در صورت امکان، فعالیت های مشترک (مثلا حلقه مطالعاتی فلسفه هنر) برنامه ریزی شوند.

-        برنامه کانون در دو مرحله، یکی 5 ماه اول و دیگری 4 ماه دوم تدوین گردد تا امکان این باشد که در 5 ماه اول شورا هماهنگ تر گردد و در عین حال در صورت تغییر شرایط به سمت بهبود، بتوانیم مطابق آن، برنامه هایمان را به صورت منعطفی، به روز کنیم و در نتیجه بازده فعالیتمان بیشتر گردد.

-        همه امکانات حتی آنهایی که احتمال بسیار کم دارند را در نظر بگیریم و سعی کنیم برای آنها برنامه داشته باشیم.اما قطعا اولویت با برنامه هایی است که مهم تر و البته ممکن تر باشند(در پاسخ به نظر دوستان در مورد اجرایی و امکان پذیر نبودن بعضی آیتم های برنامه پیشنهادی توسط برخی اعضا)

-        فعالیت هایمان با نگاه به آینده کانون (در دوره های بعد از دوره ما) نیز باشد، و سعی کنیم تا جایی ممکن، میراثی برای آیندگان کانون به جا بگذاریم که فعالیت آنان را مفیدتر، رسمی تر، و خلاقانه تر کند.

-        رابطه ما در مقابل دانشگاه، نباید آنقدر محافظه کارانه باشد که منجر به بی اثر شدن کانون گردد و نه آنقدر رادیکال باشد که منجر به بسته شدن کانون و یا اعمال زوری محدودیت های بیشتر، توسط مدیریت فرهنگی یا حراست یا ...،  بر کانون گردد(در پاسخ به آقای قربانی در مورد اینکه ما نباید محافظه کاری پیش بگیریم در فعالیت های کانون در دانشگاه)

-        با برنامه هایی مثل ورکشاپ(پیشنهاد خانم توحیدی) و نیز اجرا در خارج از دانشگاه(پیشنهاد آقای قربانی)، موافقم و از آنها حمایت می کنم.

-        نگاهم به موسیقی ، همه جانبه است و تعصب خاصی روی زمینه خاصی از موسیقی ندارم(در پاسخ به پرسش آقای بنایی در این زمینه)

-        سابقه فعالیت موسیقایی اینجانب مربوط می شود به چند ماه کلاس گیتار رفتن در دانشگاه علم و صنعت، چند ماه کلاس گیتار کلاسیک در اموزشگاه سرایش، و در نهایت شروع مجدد گیتار بعد از چند سال رهایی آن، تحت اموزش خانم توحیدی می باشد(در پاسخ به پرسش آقای بنایی در این زمینه)

 

نظرات بیان شده سایر اعضا در جلسه :

خانم توحیدیایشان در مورد برگزاری کارگاه آموزش ساز (به خصوص گیتار در مورد خودشان) پیشنهادی ارائه دادند.

 آقای بنایی ایشان دو پرسش از کاندیدا ها کردند :

اول اینکه آیا آنها تعصب خاصی روی زمینه خاصی از موسیقی دارند ؟

دوم اینکه سابقه فعالیت موسیقایی آنها چیست ؟

همچنین ایشان تذکری در مورد گذشته، و اینکه خیلی از آیتم های برنامه ارائه شده آقای غفاری ممکن است از طرف دانشگاه امکان اجرایی شدن نداشته باشد دادند.

...

بعد از صحبت های کاندیداها و مناظره آنها، و نیز پرسش های اعضا از آنها، ابتدا برای نایب دبیری، پرسیده شد که کاندیداها چه کسانی هستند، که با توجه به اینکه فقط آقای خسروی کاندیدا بودند و نیز این که حضور ایشان به عنوان نایب دبیر در کنار دبیر آینده، می تواند از نظر بار تجربی کار، به دبیر کمک شایانی کند، آقای خسروی به عنوان نایب دبیر انتخاب شدند.

سپس برای انتخاب دبیر، رای گیری به صورت مخفی انجام شد(یعنی اعضا هر کدام در یک کاغذ رای خود را نوشتند). البته به دلیل غیبت آقای رهبری، رای ایشان از قبل پرسیده شده بود(که به آقای قربانی رای داده بودند).

در نهایت آقای خسروی با خواندن آرا، اعلام کردند که آقای غفاری با 4 رای، در برابر 3 رای آقای قربانی، به عنوان دبیر کانون انتخاب شد.

در انتهای جلسه، صحبتی پیرامون تاریخ جلسه بعدی، به منظور تدقیق برنامه کانون صورت گرفت که قرار بر این شد که اعضا، زمان های خالی خود را در تلگرام اعلام کنند و یک زمان مشترک در زودترین زمان ممکن، برای جلسه، تعیین شود.

همچنین با توجه به صحبت های صورت گرفته، طبق موافقت شورا، قرار بر این شد که دبیر، رایزنی برای پس گرفتن کلید پلاتو و نیز باندهای کانون و زدن کلید برای اتاق سازها را با کارشناس کانون ها آغاز کند.

 

پیوست ها :

پیوست 1 : (برنامه ارائه شده توسط آقای غفاری)

 

الف) فعالیت های بروندادی

-          برگزاری کنسرت در سطح دانشگاه

-          برگزاری دوره همنوازی (اجراهای خصوصی)

-          ایجاد و منظم سازی امکان تمرین ساز دانشجویان در پلاتو

-          ایجاد بانک اطلاعات موسیقایی کانون برای استفاده دانشجویان

-          برگزاری کلاس ها و حلقه های مطالعاتی مرتبط

-          ارائه خدمات مرتبط به دانش آموزان(نظیر دادن کتب و سی دی های موسیقی)

 

ب) فعالیت های زیر ساختی

-           مدون کردن آیین نامه اجرایی داخلی برای فعالیت ها کانون

-   نگارش تاریخچه ادوار کانون، شیوه نامه پیشنهادی کار در کانون و مستندسازی فعالیت های دوره فعلی  کانون

 با توجه به اهمیت مستند سازی و تاریخ نگاری فعالیت های فرهنگی، و نیز با توجه به لزوم انتقال کتبی تجربیات کار در کانون توسط اعضای با سابقه کانون، پیشنهاد می شود که سه مورد مذکور در دفترچه هایی به صورت مکتوب انجام شوند.

 

پ) فعالیت های تبلیغاتی

-   برنامه ریزی برای فعالیت های مجازی کانون در  کانال و تلگرام و اینستاگرام و در صورت امکان، فیسبوک و ایمیل

ت) تجهیز کانون

-          خرید کتاب

-          ایجاد کتابخانه موضوعی برای استفاده اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی کانون

-  تعبیه کتابخانه در اتاق کانون در قسمت فرهنگی دانشگاه

- تعویض موکت کف اتاق پلاتو

- کلید زدن برای اتاق سازها و دادن کلید صرفا به افرادی که سازشان داخل اتاق سازهاست.

- پس گرفتن باندهای کانون از دانشگاه

- خرید ساز و ادوات موسیقایی برای کانون

-  خرید(یا بروز رسانی در صورت موجود بودن)کامپیوترو موس و کیبورد کانون

-  تهیه 50 عدد DVD به منظور راه اندازی CD سرای کانون

-  تهیه لوازم تحریر مورد نیاز کانون

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد