صورت جلسه ی سوم شورای مرکزی 95-96

جلسه سوم شورای مرکزی(96-95) کانون موسیقی دانشگاه بهشتی

موضوعات اصلی جلسه :

1-      تعیین و تصویب برنامه نهایی رسمی کانون

2-      تصویب قانون موقت نگارش صورتجلسات

3-      تصویب مرامنامه تلگرام کانون

4-      بحث و تبادل نظر در مورد جزئیات برنامه معارفه کانون

5-      بحث و تبادل نظر در مورد تعامل با کافه بهشت

6-      گزارش صحبت با آقای غلامی(کارشناس کانونهای هنری) به شورای مرکزی

7-      برخی ویژگی های جالب شورای ما

زمان برگزاری : سه شنبه مورخ 19/5/1395 ساعت 17:30 الی  19:30

محل برگزاری : دانشکده علوم ریاضی

نویسنده صورت جلسه : علیرضا غفاری

حاضرین در جلسه : سپیده قهوئی، مهتاب عربلو، علیرضا غفاری، علی نقی خسروی، محمد قربانی، برنا بنایی

 

 

 

توجه : با نظر به اینکه در تهیه برنامه کانون از ابتدا(جلسه اول شورای مرکزی)، دبیر کانون به دو نیمه بودن برنامه کانون اشاره کرد(با نظر به مقتضیاتی که در همان جلسه ذکر شده است)، یعنی نیمه اول از ابتدای فعالیت شورا تا آذر1395 و نیمه دوم در بازه زمانی بهمن 1395 تا اردیبهشت 1396،  یکی از اهداف بررسی مجدد زمانهای اجرای فعالیت ها در این جلسه، کمک به تقسیم کل برنامه، به دو نیمه بود.

توجه : عکس های ابتدای این جلسه در پیوست 1 آمده است.

 

الف) تعیین و تصویب "برنامه نهایی رسمی" کانون

به منظور تعیین نهایی زمان اجرای برنامه ها و مسئولین آنها، بحث و تبادل نظر نهایی در این جلسه صورت گرفت و نتیجه آن به عنوان برنامه نهایی رسمی کانون، در جدول های زیر حاصل شد :

جدول برنامه نهایی رسمی شورای مرکزی 96-95 کانون موسیقی:

برای دانلود اینجا کلیک کنید



نکاتی در مورد آیتم های جدول بالا که در جلسه مورد توافق واقع شدند :

1-      ارکسترهای کانون، در صورت امکان، در زمینه های مختلف، تشکیل خواهند شد.

2-      دوره هم نوازی ها در ماه محرم می توانند  انجام شوند ولی می توان در ماه محرم(که از 12 مهر شروع و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت)، به دلیل حساسیت های دانشگها، برخی ایده های دیگر را، که هماهنگی بیشتری با این ماه دارند، پیاده کرد :

-          میلاد قربانی: با همکاری دانشگاه می توان موسیقی محرم را با دعوت از نوازندگان و مهمانان خارج از دانشگاه، برگزار نمود که احتمال دارد دانشگاه از این طرح استقبال نیز بکند و برای برگزاری یک مراسم بزرگتر، به کانون کمک کند.

-           برنا بنایی : می توان یک برنامه شبیه برنامه آقای رضادوست در سالهای قبل، برگزار نمود، به خصوص که خود آقای رضادوست هم در حال حاضر در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و مایل به همکاری با کانون نیز هستند.

-          علیرضا غفاری و میلاد قربانی : در همکاری با کانون تئاتر(در صورتی خود کانون تئاتر تمایل داشته باشد)، موسیقی همراه با تعزیه اجرا شود. خود دانشگاه هم چنین برنامه هایی برگزار می نماید که می توان در صورت امکان، در آنها نیز همکاری کرد.

-          میلاد قربانی : می توان موسیقی آیینی استان ها را نیز به عنوان یک پروژه بزرگ، توسط کانون برگزار کرد و با کمک مهمانان و نوازندگان خارجی، آنرا پیگیری کرد. شبیه به برنامه ای که در زمینه لباس ها و خوراکی های مناطق گوناگون کشور، هر ساله در دانشگاه (در اسفند ماه) برگزار می شود. این برنامه نیاز به فعالیت اجرایی زیاد برای کانون دارد(تقریبا یک ماه قبل از برنامه باید مقدمات آن را فراهم کنیم). بنابراین اگر کانون تصمیم بگیرد برنامه مثلا در آبان باشد، باید از مهرماه مقدماتش را فراهم کند.

3-      دورهمنوازی ها به عنوان مهترین برنامه اجرایی کانون(این اهمیت از آنجا ناشی می شود که دورهمنوازی تنها برنامه اجرایی کانون است که انجامش نیازی به مجوز از سوی دانشگاه نداشته و تا حد زیادی کنترل آن در دست کانون می باشد) ، می بایست در هر هفته ای که امکان برگزاری داشته باشد(حتی اگر مشکل باشد)، تشکیل شود. زیرا تایم هایی در سال هستند(مثلا آذر ماه در بین امتحانات میان ترم و دیماه در بین امتحانات ترم) که هم مخاطبین و هم برگزار کننده ها، فرصت کافی برای شرکت در آن ندارند. بنابراین مثلا در پاییز، در ماه های مهر و آبان، می بایست تا جای ممکن در هر هفته دورهمنوازی داشته باشیم تا برگزاری کمتر آن در آذر و دی جبران گردد.

4-      دورهمنوازی ها به عنوان مهمترین برنامه اجرایی کانون، می بایست دارای یک برنامه مشخص زمانی و محتوایی باشند. یعنی بتوانیم در شهریورماه، به طور حدودی تعیین کنیم که در چه هفته هایی از پاییز، دورهمنوازی خواهیم داشت(روز دقیق در هر هفته مشخص، در یکی یا دوهفته قبل از آن هفته ، مشخص می گردد). همچنین محتوای این دورهمنوازی ها، چه از نظر ساختار کلی هر جلسه(اینکه در هر جلسه به طور کلی، چه برنامه هایی قرار است با چه ترتیبی برگزار شوند) و چه از نظر فعالیت های سریالی(مثل دادن اطلاعات موسیقایی در مورد یک سبک خاص، به گونه ای که بخش اول این کار در دورهمنوازی اول، بخشی در همنوازی دوم و ... باشد)، تاحد امکان مشخص گردد. پس بهتر است در شهریورماه، گروه فعالیت های بروندادی، پکیج دوره همنوازی ها را از نظر ساختار کلی برنامه، زمان های تقریبی و فعالیت های سریالی،  مشخص نماید.

5-      "جلسات شنیداری موسیقی" می تواند علاوه بر پلاتو، در کافه بهشت نیز برگزار گردد. مسئول کافه بهشت موافقت اولیه خود را با این مسئله ابراز داشته است.

6-      در قسمت برگزاری کلاس ها و حلقه های مطالعاتی، آقای غفاری اعلام آمادگی کردند که قسمت برگزاری حلقه های مطالعاتی را به عهده بگیرند تا کار خانم توحیدی در این قسمت کمتر شود. به ویژه که آقای غفاری قصد دارند که حلقه مطالعاتی با موضوع "فلسفه هنر" را با همکاری با نهادهای دانشجویی مرتبط دیگر(نظیر کانون های هنری) برگزار نمایند.

7-      تقویم موسیقایی از ابتدای سال تحصیلی(مهرماه) توسط آقای قربانی در ایستاگرام ارائه می شود.

8-      دعوت از بزرگان موسیقی، می بایست در محل مناسب و شایسته ای نظیر کافه بهشت یا سالن های رسمی دانشگاه صورت گیرد، به خصوص که طبق صحبت هایی که با مسئول کافه بهشت شده است، در این زمینه نیز احتمال برگزاری مراسم مذکور در آنجا می باشد.

9-      نظرسنجی مجازی کانون می تواند در سطوح مختلفی برگزار شود، هم در میان کسانی که به کانون نزدیک تر هستند و هم در میان قشر گسترده تری از دانشجویان. بنابراین می بایست هر نظرسنجی ای، ابتدا دامنه مخاطبینش را مشخص کند و سپس طراحی گردد. سوال های نظرسنجی هم ساده و کم خواهند بود.

همچنین نظرسنجی می تواند قبل از برنامه های کانون(به منظور آگاهی از پیشنهادات دانشجویان برای تعیین آیتم های برنامه) و یا بعد از آن(به منظور آگاهی از پیشنهادات و انتقادات دانشجویان در مورد برنامه اجرا شده باشد).

10-  کلیه متون حقوقی کانون، از جمله آیین نامه داخلی و اساسنامه، برای رسمی شدن، باید به تصویب شورای مرکزی برسند و در غیر این صورت، وجاهت قانونی برای اجرا را نخواهند داشت. همچنین با توجه به اینکه اساسنامه کانون، در صورت یافت و یا تدوین شدن، و پس از چانه زنی های نهایی، ممکن است از طرف دانشگاه(برای پذیرش) دچار تحولاتی گردد که در نهایت منجر به اعمال محدودیت های زیادی برای کانون گردد، در صورتی که شورای مرکزی به این جمع بندی برسد که تصویب آن به صلاح کانون نمی باشد، کانون از ادامه روند تصویب آن خود داری کند و تصویبش را منوط به زمانی کند که شرایط مدیریت دانشگاه برای پذیرش آن قابل قبول گردد(یا در دوره فعلی و یا در دوره های آتی کانون)

ب) تصویب قانون موقت نگارش صورت جلسات :  

 

 

به دلیل برخی اختلاف نظرات در روند نگارش صورتجلسات قبلی، مسئول نگارش صورتجلسات(علیرضا غفاری) تصمیم گرفت که تا زمان تدوین آیین نامه داخلی کانون، یک سری قوانین را برای این مسئولت تعریف کند و در شورای مرکزی به رای بگذارد. متن حاوی این پیشنهادات در پیوست 2 آمده است. در نهایت با بحث در مورد بندهای آن، متن زیر تصویب شد : 

1-      هدف از نگارش مکتوب صورتجلسات، ثبت وقایع می باشد. بنابراین در نگارش آنها، مسئول مربوطه، به حقیقت متعهد است و نمی تواند حقیقت را فدای مصلحت نماید.

2-      برای هر جلسه، یک نسخه به عنوان صورت جلسه نوشته می شود که همان نسخه هم برای چاپ در محل های عمومی مثل وبلاگ، استفاده می گردد. در صورتی که اعضای حاضر در جلسه بخواهند نکته ی مرتبطی را به صورت جلسه مربوطه اضافه کنند که در جلسه مطرح نشده است، می توان آنرا به صورت یک متمم، به صورت جلسه اضافه نمود، این متمم در صورت وجود، می بایست به اطلاع تمام اعضا برسد

3-      در صورتی که فردی در یکی از جلسات کانون، نتوانسته باشد منظور خود را به خوبی بیان کند، می تواند بعد از جلسه، با بیان منظور خودش(در راستای همان صحبتی که کرده است) با لحنی که می خواهد، آنرا در صورت جلسه اصلاح نماید.

4-      فایل صورت جلسه بعد از نگارش، به صورت پی دی اف در تلگرام گذاشته می شود و اعضایی که با آن موافق هستند، اعلام می کنند و اگر کسی مواردی برای تغییر داشت، در خواست می نماید که فایل ورد برایش در تلگرام(در صورت امکان) و یا از طریق ایمیل فرستاده شود تا اصلاحاتش را با رنگ متفاوت، اعمال کند.

5-      وقتی فایل صورتجلسه را که برای حاضرین در جلسه ارسال می گردد، آنها خود را متعهد می دانند که در اسرع وقت و امکان، آنرا مطالعه نموده و نظرشان را اعلام کنند. حداکثر تایم برای اعلام نظرات، 7 روز می باشد و بعد از آن، فایل ورد صورتجلسه پاک می شود و فقط فرمت پی دی اف آن در آرشیو قرار داده می شود.

6-      در صورتی که در مورد اعمال تغییرات در قسمتی، بین نویسنده صورتجلسه و فرد متقاضی، اختلاف نظری باشد، با رای شورای مرکزی، نظر نهایی صادر می شود.

7-      اگر در هر مرحله ای از دوره شورای مرکزی، فردی از اعضای شورا اعتماد خود را نسبت به متعهد بودن نویسنده صورتجلسات به حقیقت، از دست بدهد، باید آنرا به مسئول صندوق انتقادات و پیشنهادات اطلاع دهد و در کانون در مورد مسئول نگارش صورتجلسات، رای گیری شود و اگر بیشتر آرا به ابقای وی متمایل باشد، وی کارش را ادامه می دهد و در گفتگویی با فرد یا افراد معترض، سعی کند اعتماد آنها را بدست آورد. ولی در صورتی که بیشتر آرا به تغییر وی متمایل باشد، مسئول بخش مستندسازی می بایست عضو دیگری را به جای وی، مسئول این کار کند(و البته اگر مسئول سلب اعتماد شده، خود مسئول بخش مستندسازی باشد، می بایست در مورد ادامه مدیریت وی بر بخش مستندسازی نیز رای گیری گردد و نیز جانشین مسئول نگارش صورتجلسات را هم، شورا تعیین نماید).

 

 

 

پ) تصویب مرامنامه موقت تلگرام کانون:  

 

در این قسمت، مرامنامه گروه تلگرامی، که توسط آقای خسروی(مدیر تلگرام) تهیه شده بود( پیوست 3 ) ، به رای گذاشته شد و به صورت زیر تصویب شد :

مرام نامه گروه تلگرامی کانون موسیقی

1. چت کردن حول مسائل غیر مرتبط و غیر موسیقایی اعم از سیاسی و مذهبی ممنوع می باشد.

2. اطلاع رسانی، تبلیغات و فراخوان ها بدون هماهنگی با مدیر تلگرام(آقای خسروی) ممنوع می باشد.

3. با نظر به اینکه کسانی که در تلگرام کانون عضو شده اند، دانشجویان، یعنی جوانان فرهیخته ای هستند. بنابراین امیدواریم که هریک ازما، چه در محیط عمومی تلگرام کانون و چه در چت های خصوصی با اعضای این تلگرام، احترام یکدیگر را حفظ نموده و باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران نشویم.

 

 

ت) بحث و تبادل نظر در مورد جزئیات برنامه معارفه کانون و نیز اجراهای کانون در برنامه های اول سال :  

 

در این قسمت، بیشتر هدف بیان مطلب و ایجاد طوفان ذهنی در اعضای گروه بروندادی برای پیگیری امور مربوط به برنامه معارفه کانون و اجراهای کانون در اوایل سال تحصیلی بود :


معارفه کانون :

1-       مکان جلسه معارفه :

معارفه کانون می تواند در سالن سمینار یکی از دانشکده ها باشد(که امکان گرفتن این سالن ها راحت است). در این صورت، می توانیم به جای اجرای زنده، فایل تصویری اجرای ارکستر کانون در یک محل دیگر(مثلا پلاتو) را در این جلسه پخش کنیم. همچنین این جلسه می تواند در در پلاتوی کانون موسیقی باشد. امکان ضعیف تری برای برگزاری این جلسه در کافه بهشت دانشگاه و یا یک سالن بزرگتر در دانشگاه(در جشنی با همکاری دیگر کانون ها) نیز وجود دارد. این امکان ها می بایست توسط گروه های بروندادی و ارتباطی کانون بررسی گردند و مکان برنامه مشخص گردد.

2-      زمان جلسه معارفه :

با توجه به اینکه ماه محرم از 12 مهر آغاز می گردد، کانون می بایست زمانی را قبل از آن، ترجیحا در هفته دوم مهرماه، برای این جلسه تعیین نماید.

3-      محتوای برنامه معارفه :

ساختار کلی فعالیت هایی که قرار است در برنامه معارفه انجام گردد نیز باید سریع تر تعیین گردد و مقدمات و ملزومات آنها تهیه شود. از جمله مهمترین این فعالیت ها، کلیپ کانون می باشد که قرار است در این برنامه پخش گردد و تیمی برای آن در تلگرام تشکیل شده است که مسئولیت جمع آوری فیلم ها و عکسهای با آقای خسروی و خانم عربلو می باشد.

4-      بعد از تعیین زمان و مکان و محتوای حدودی فعالیت ها، مسئله تبلیغات باید پیگیری شود تا بتوان از طریق کانال های موجود، دانشجویان(به ویژه ورودی های جدید) را از برنامه معارفه کانون آگاه ساخت.

5-      تشکیل ارکستر کانون برای برنامه های ابتدای سال

اجراهای کانون :

در مورد اجراهای کانون در مراسم های ابتدای سال، مهمترین مسئله، تشکیل ارکستر کانون می باشد که مدتی است با فراخوان آقای خسروی(مسئول تشکیل ارکستر) در تلگرام، آغاز شده است و کانون در حال عضوگیری برای تشکیل این ارکستر می باشد.

 

 

ث) بحث و تبادل نظر در مورد تعامل با کافه بهشت :  

 

در روز شنبه مورخ 16/5/1395، دبیر کانون(علیرضا غفاری) به همراه یکی از اعضای شورای مرکزی(سپیده قهوئی)، جلسه ای با مسئول کافه بهشت ترتیب دادند که  در آن، در مورد فعالیت هایی که کانون موسیقی تمایل دارد در کافه بهشت انجام دهد صحبت هایی شد. در این قسمت، گزارش آن جلسه به شورای مرکزی کانون به شرح زیر داده شد :

مسئول کافه بهشت با استقبال از همکاری کانون موسیقی با آنها، حتی پیشنهاد اجرای زنده را با رعایت برخی مسائل، دادند و در نهایت گفتند که شما یک برنامه برای این فعالیت های مشترک به صورت دقیق، با جزئیات و مکتوب به من بدهید تا روی آن بحث کنیم و به توافق برسیم.

همچنین پیشنهاد دادند که برای همکاری با کافه بهشت، با دکتر میراحمدی(معاون فرهنگی دانشگاه)، صحبتی بکنیم و طرح را به ایشان نیز بگوییم.

طی صحبتی که با شورای مرکزی شد، ضمن بیان امکان برگزاری بعضی برنامه های کانون نظیر جلسات شنیداری موسیقی، و اجرای زنده، تبلیغات و ... در کافه بهشت، قرار شد که هرچه سریع تر یک برنامه برای فعالیت های کانون در کافه بهشت، توسط گروه بروندادی نوشته شود و مذاکره با مسئول کافه بهشت برای تعیین حدود برنامه ها و زمان برگزاری آنها در طول ترم، آغاز گردد وحداقل برنامه های سه یا چهار جلسه اول کانون در کافه بهشت، دقیق بیان شود.

 

 

 

ج) گزارش جلسه با آقای غلامی(کارشناس کانون های هنری دانشگاه) :  

 

این جلسه در روز شنبه مورخ 16 / 5/ 1395  در اتاق آقای غلامی برگزار شد و بسیار کوتاه و در حد چند دقیقه بود و از طرف کانون، دبیر(علیرضا غفاری) و یکی از اعضای شورای مرکزی(سپیده قهوئی) در آن شرکت داشتند. در این قسمت، گزارش جلسه به شورای مرکزی داده شد :

 

 هدف ما در این جلسه پیگیری موضوعات زیر بود :

1-     تایم های آزاد پلاتوی کانون موسیقی برای فعالیت های کانون :

آقای غلامی گفتند که اتاق پلاتو از تاریخ 16 مرداد 1395، در تمام روزهای اداری هفته، از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر در اختیار کانون موسیقی و کانون تئاتر می باشد و فعالیت های این کانون ها اعم از تمرین و ... می تواند آنجا انجام شود. البته ایشان اضافه کردند که کلید پلاتو فعلا در اختیار کانون ها قرار داده نمی شود(به دلیل بی نظمی های متعدد صورت گرفته توسط دانشجویان در سال گذشته)، و هرموقع که کسی با اتاق پلاتو کاری داشت، کلید آن را از آقای غلامی و یا آقای نبی زاده می بایست بگیرد.

 

2-     ترتیب دادن یک جلسه با آقای میراحمدی(معاون فرهنگی دانشگاه)

طبق پیشنهاد مسئول کافه بهشت، به منظور تشکیل یک جلسه با آقای میراحمدی،  به آقای غلامی گفتیم که خواستار یک جلسه با معاون فرهنگی دانشگاه هستیم است تا کلیات برنامه هایمان(که شامل همکاری با کافه بهشت هم میشد) را و به ایشان بگوییم و نیز در مورد بودجه کانون بپرسیم. همچنین گفتند که ما در مورد بودجه، مشکل و محدودیت خاصی نداریم و می توانیم با دادن یک درخواست در هر زمینه ای، مثلا خرید کتاب، بودجه مربوطه را در صورت تصویب شورای فرهنگی دانشگاه، بگیریم. به خصوص گفتند که ما لیست کتبی که می خواهیم بخریم با پیش فاکتور آن را نزد ایشان ببریم و با پر کردن فرمی که ایشان به ما می دهند، کتب را خریداری کنیم.

و در نهایت در برابر اصرار ما برای برگزاری جلسه با آقای می احمدی، گفتند که فعلا نیازی به این جلسه نیست و شاید در آینده مطابق ساختاری که گفتند، با ایشان جلسه ای بتوانیم داشته باشیم.

 

چ) برخی ویژگی های جالب شورای ما:  

 

 

شورای مرکزی فعلی کانون موسیقی حائز ویژگی هاییست که ظرفیت های خوبی برای فعالیت این شورا می باشد. این ویژگی ها در یک فایل پاورپوینت آماده شده بود که به دلیل نبود پروژکتور، به صورت شفاهی از سوی دبیر بیان شدند که در زیر آنها را می آوریم :

1-     تعادل در تعداد دخترها و پسرها :

 4 پسر و 3 دختر

 

2-     تنوع سن تحصیلی اعضا :

دو نفر (علیرضا غفاری و محمد قربانی)کارشناسی ارشد

دو نفر(برنا بنایی، علی نقی خسروی) ترم 7 کارشناسی

دو نفر ترم 5 کارشناسی (مهتاب عربلو و سپیده قهوئی)

یک نفر ترم 3 کارشناسی (آیسان توحیدی)

 

3-     تنوع رشته تحصیلی اعضا :

دو نفر ریاضی (علیرضا غفاری و برنا بنایی)

دو نفر اقتصاد (علی نقی خسروی و محمد قربانی)

یک نفر زیست (آیسان توحیدی)

یک نفر حقوق و زبان فرانسه (سپیده قهوئی)

 

4-     تنوع موسیقایی اعضا :

یک نفر عود(برنا بنایی)

یک نفر سنتور و تار(علی نقی خسروی)

یک نفر سه تار(محمد قربانی)

دو نفر گیتار (یکی حرفه ای = آیسان توحیدی و یکی مبتدی = علیرضا غفاری)

یک نفر پیانو(مهتاب عربلو)

سه نفر خواننده (یکی کلاسیک = سپیده قهوئی و دوتا سنتی = علی نقی خسروی و محمد قربانی)

  

5-     تنوع زبان های خارجی اعضا :

انگلیسی : آیسان توحیدی

فرانسه : علیرضا غفاری و سپیده قهوئی

آلمانی : برنا بنایی

روسی : مهتاب عربلو

 

در انتهای جلسه قرار بر این شد که رزومه های اعضای شورای مرکزی تهیه گردد و در اینستاگرام قرار داده شود.

 

 

پیوست ها :

 پیوست 1 :

عکس های جلسه



پیوست 2 : متن پیشنهادی علیرضا غفاری(نویسنده صورت جلسات)، به عنوان قوانین برای انجام این فعالیت :

√√√ در نگارش صورتجلسه، از اعضای محترم شورای مرکزی خواهش دارم به نکات زیر توجه کنند :

1-      هدف از نگارش مکتوب صورتجلسات، ثبت وقایع می باشد. بنابراین در نگارش آنها(نسخه اصلی و نهایی صورتجلسات)، مسئول مربوطه، به حقیقت متعهد است و نمی تواند حقیقت را فدای هیچ مصلحتی نماید.

2-      برای اینکه اعضا از ترس اینکه حرفایشان در جایی منتشر شود و برای خودشان یا کانون دردسر شود، خودسانسوری نکنند، سه نسخه از هر صورت جلسه تهیه می شود.

نسخه اول که نسخه اولیه است، همان نسخه ای هست که مسئول این بخش، بعد از برگزاری جلسه می نویسد.

 نسخه بعدی، نسخه اصلی و نهایی است که پس از فرستادن نسخه اولیه برای اعضای شرکت کننده در جلسه، و اعمال نظرات احتمالی آنها، تهیه می گردد. مدت زمان پاسخگویی اعضا به صورت جلسه فرستاده شده برای آنها، یک هفته بعد از ارسال صورتجلسه برای آنها می باشد.

نسخه سوم هم نسخه رسمی می باشد که برای انتشار در مراکز عمومی(نظیر وبلاگ کانون) می باشد که سانسورهایی برای دوری از مشکلاتی که برخی حرفهای رایکال و یا محرمانه می توانند ایجاد کنند، انجام می شود.

3-      در جلسات کانون، لطفا سعی کنید حتما منظور خود را(هم در فرم و هم در محتوای کلامات) دقیق بیان کنید، زیرا نویسنده صورتجلسه حرفهایی که شما می زنید را می بایست عینا ثبت کند نه اینکه منظور شما را از پشت کلماتتان کشف کند، و یا اینکه با هر کدام از شما جداگانه بحث نماید تا منظورتان را بفهمد و ثبت کند. اینکه حرفها در جلسه به گونه زده شوند و بعد از جلسه بخواهیم بگوییم منظورمان این یا آن بوده، امکان تغییر در متن حرفایی که زده شده را نمی دهد.

4-      هرچه سریعتر، فایل صورتجلسه را که برایتان ارسال می گردد(از طریق ایمیل، تلگرام یا ...) را مطالعه کنید و اگر نظری دارید بدهید، زیرا هرچه زمان از جلسه بگذرد، احتمال فراموشی مطالب بیشتر می شود.

5-      هر کسی می تواند در مورد هرجای صورتجلسه نظرش را عنوان کند، اما اعتبار این نظر معمولا برای قسمت هایی که مربوط به خود وی می باشد، بیشتر است، زیرا هر کسی حرفهای خودش را بهتر به یاد می آورد. بنابراین ممکن است برخی مواقع، اگر کسی نظری در مورد حرفهای دیگران بدهد، مسئول این بخش، آن نظر را نپذیرد.

6-      اگر کسی امکان خواندن صورتجلسه را نداره(به هر دلیلی)، حتما قبل از پایان دوره زمانی تعیین شده، به مسئول این بخش اطلاع دهد و مسئول این بخش را بی اطلاع نگذارد؛ زیرا مسئول این بخش وظیفه ندارد که پیگیری کند که اعضا، آنچه را که وی برایشان فرستاده است، جواب بدهند، بلکه در صورت جواب دادن آنها، نظراتشان را اعمال می کند.

7-      اگر در هر مرحله ای از دوره شورای مرکزی، فردی از اعضای شورا اعتماد خود را نسبت به متعهد بودن نویسنده صورتجلسات به حقیقت، از دست بدهد، باید آنرا به مسئول صندوق انتقادات و پیشنهادات اطلاع دهد و در کانون در مورد مسئول نگارش صورتجلسات، رای گیری شود و اگر بیشتر آرا به ابقای وی متمایل باشد، وی کارش را ادامه می دهد و در گفتگویی با فرد یا افراد معترض، سعی کند اعتماد آنها را بدست آورد. ولی در صورتی که بیشتر آرا به تغییر وی متمایل باشد، مسئول بخش مستندسازی می بایست عضو دیگری را به جای وی، مسئول این کار کند(و البته اگر مسئول سلب اعتماد شده، خود مسئول بخش مستندسازی باشد، می بایست در مورد ادامه مدیریت وی بر بخش مستندسازی نیز رای گیری گردد و نیز جانشین مسئول نگارش صورتجلسات را هم، شورا تعیین نماید).

 

 

پیوست 3 : متن پیشنهادی علی نقی خسروی(مدیر تلگرام) برای قوانین حاکم بر تلگرام:

مرام نامه گروه تلگرامی کانون موسیقی

1. چت کردن حول مسائل غیر مرتبط و غیر موسیقایی اعم از سیاسی و مذهبی ممنوع می باشد.

2. اطلاع رسانی، تبلیغات و فراخوان ها بدون هماهنگی با مدیر تلگرام(آقای خسروی) ممنوع می باشد.

3. نداشتن هویت مشخص (اسم یا عکس پروفایل) ممنوع می باشد.

4. با نظر به اینکه کسانی که در تلگرام کانون عضو شده اند، دانشجویان، یعنی جوانان فرهیخته ای هستند. بنابراین امیدواریم که هریک ازما، چه در محیط عمومی تلگرام کانون و چه در چت های خصوصی با اعضای این تلگرام، احترام یکدیگر را حفظ نموده و باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران نشویم.

 

   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد