چی دوست دارید بزنیم؟

سلام دوستان

الان که دارم این پست رو میذارم حوصله انجام هیچ فعالیتی در زمینه موسیقی رو ندارم وشاید شما هم نداشته باشید.اما گفتم شاید بعد عید شوقی رو که برای اجرای محک داشتیم بازم داشته باشیم.مسلما بعد از تعطیلات عید برنامه درسی همه شما مثل بنده فشرده خواهد بود.من خودم از درسا عقب افتادم و امیدم به عیده.با این حال فکر نمی کنم در هفته, یه بعد از ظهری دورهم نشستن و یه سازی کوک کردن لطمه ای به درسهامون وارد کنه.یه برنامه ای تو ذهنم هست که اینو با دبیر و نایب دبیر محترم در میان گذاشتم و مورد تایید ایشون هم قرار گرفت.برنامه از این قراره که ما هر هفته یه سری نت از سه آهنگ در سه ژانر موسیقی سنتی کلاسیک و پاپ در اختیار شما دوستان قرار میدیم تا اون یه روز بعد از ظهر بشینیم تمرینشون کنیم.حتی هیچ الزامی به تمرین خانگی شما نخواهد بود و صرفا حضور شما همراه ساز در جلسه تمرین کافی است.و شاید اصلا یه وقتایی من و دوستانی که در امر تهیه نتها کمک خواهند کرد نرسیم کارهارو انجام بدیم.هدف دور هم بودن و خوش گذشتن و این وسط یه چیزی یادگرفتنه.البته این برنامه در صورت تایید شما دوستان بعد از امتحانات پایان ترم باید شکل جدی تری به خودش بگیره.حالا هر کسی که با این برنامه موافقه علاوه بر لایک کردن آهنگهای مورد علاقه اش رو تو نظرات بنویسه.مهم نیست نوازنده هستی یا نه.فقط بنویس.چون ما به ایده نیاز داریم.انگیزه ما برای انجام این کار با تعداد نظرات شما رابطه مستقیم خواهد داشت.فقط اسم خواننده یا آهنگساز فراموش نشه.عیدتون هم پیشاپیش مبارک.  

نظرات 7 + ارسال نظر
شیما دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:53

ایدتون ایده ی خیلی خوبیه!کلی ذوق کردم ممنون:)
رزم مشترک و یاد باد و قاصدک ،ساز خاموش و مرا رها کن از استاد شجریان و اهنگای همایون شجریان کلا،اهنگای سنتی ک من دوس دارم!بازم واسه ایده ممنون امیدوارم ب زودی اجرایی بشه:)

مهرشاد پرهیزکار دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:18

like

هاجر دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 20:36

منم خیلی خیلی دوس دارم که این ترم حتمن بیام کانون :-) با این ایده هم بسیااااار موافقم:-)
من چنتا پیشنهاد کلاسیک دارم البته بستگی به بچه ها و سازامونم داره :
Dance of the blessed spirit از اپرای orpheus
Badinerie , bach !
یکی ام anitra's dance, grieg :-)
من نت تنظیم شده برای فلوتشو دارم برای ارکسترالم میتونم برای چنتا ساز دیگشم پیدا کنم :-)
واااای اگه بشه خیلی خوب میشه :-) مرسی از پیشنهادتون :-)

خیلی ممنون از نظرتون.لطفا این نتهایی رو که گفتید رو بعد از تعطبلات برای ما بیارید تا یه کپی ازشون داشته باشیم.

علی نقی سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 21:52

شجریان: چنان مستم، دیر مغان، آمان، از کفم رها، شب وصل، بهار دلکش، زمن نگارم، ای مهربان تر از برگ، دل شدگان، یاد باد، مارا همه شب نمیبرد خواب
بسطامی: بر من که سبویی زده ام خرقه حرام است، نفس باد صبا، وطن من
مختاباد: تمنای وصال
افتخاری: یارا یارا، ای نامت از دل و جان
چهارمضراب بی کلام: خزان، سرانداز، مخالف سه گاه، دخترک ژولیده
سه تای اول از مشکاتیان، آخری هم اگه اشتباه نکنم از استاد صبا

خیلی ممنون از این پیشنهاد و طرح :-)

خیلی ممنون آقای خسروی اما اکثر این آهنگها زیاد مناسب یه ارکستر هرچند کوچک نیست.مثلا دیر مغان زیباییش به همون تک صدای سنتوره و خیلی نمیشه این آهنگ در قالب ارکستر تصور کرد.اما قطعه خزان شدیدا ارکستر رو می طلبه.ضمنا دخترک ژولیده از علی نقی وزیری هستش.بازهم پیشنهاد بدید.

آبتین چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:30

اگر بتونم حتما شرکت میکنم.
-پیش درآمد اصفهان (فرامرز پایور) --> آلبوم دل شیدا شهرام ناظری
-پیش درآمد ماهور، چهارمضراب ماهور (درویش خان) --> دومی در آلبوم جام تهی شجریان
-پیش درآمد ماهور (سعید هرمزی) --> آلبوم آهنگ وفا شجریان
-به زندان، زرد ملیجه (ابوالحسن صبا)
-قطعه بیداد، قطعه خزان،قطعه چکاد، تصنیف گنبد مینا، چهارمضراب مخالف سه گاه (پرویز مشکاتیان)
-تصنیف دلشدگان، چهارمضراب بیات ترک (حسین علیزاده) --> دومی در آلبوم شورانگیز
-شب کویر (کیهان کلهر) --> ترک ۴ آلبوم شب سکوت کویر
-تصنیف بت چین (علی اکبر شیدا)

سلام آقای آبتین
اگر اشتباه نکنم شما سنتور میزنید و اونطور شنیدم خیلی هم خوب میزنید.خیلی ممنون از نظرتون.کانون به حضور شما نیاز داره.لطفا تشریف بیارید.

پوریا لاچینی چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 13:42

سلام..من نت سمفونی شماره40 موتسارت تنظیم شده برای ارکستر رو دارم.مایل باشید براتون میارم.

سلام آقای لاچینی
با تشکر از نظری که دادید حتما اونها رو به دست ما برسونید و اگر همچنان شماره من رو دارید لطفا یک پیام به من بدین چون شماره شما رو با عرض پوزش گم کردم.در برنامه های آتی به حضور شما نیاز خواهیم داشت.

شیدا پنج‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:25

یه پیشنهاد
چرا بلوز و راک رو هم اضافه نکنیم به سبک هایی که قراره کار بشه؟

چون درب کانون رو تخته میکنن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد