صورتجلسه چهارم شورای مرکزی هشتم (96-95)


جلسه چهارم شورای مرکزی هشتم (96-95)کانون موسیقی دانشگاه بهشتی

موضوعات اصلی جلسه :

1-      اجراهای ابتدای سال کانون

2-      معارفه کانون

3-      تصمیم گیری در مورد صندلی های پلاتو

4-      تعیین مدیر امور مالی کانون

5-      یادآوری بر یک نکته مهم در برنامه نهایی تصویب شده کانون

6-      بحث آزاد پیرامون انتقادها و پیشنهادهای اعضای شورای مرکزی

زمان برگزاری : چهارشنبه مورخ 17/6/1395 ساعت 15:30 الی  17:30

محل برگزاری : پارک ایرانشهر(خانه هنرمندان)

نویسنده صورت جلسه : علیرضا غفاری

حاضرین در جلسه : سپیده قهوئی، مهتاب عربلو، علیرضا غفاری، علی نقی خسروی، آیسان توحیدی

   

توجه : چند روز قبل از این جلسه، پیشنهادی از سوی کارشناس کانون ها(آقای غلامی) به کانون شده بود که مربوط به خرید تعدادی صندلی جدید به جای صندلی های فعلی پلاتوی کانون بود. برای این منظور، سه نفر از اعضای کانون موسیقی با همراهی دو نفر از اعضای کانون تئاتر، به میدان حسن آباد رفته و سه پیش فاکتور که بیانگر سه گزینه برای خرید صندلی ها بود، تهیه کردند. در همانجا، اعضای کانون تئاتر، پیشنهاد دیگری مبنی بر ایجاد نیمکت های چوبی در اطراف پلاتو(به جای صندلی) بیان نمودند. اما بعدا، بحث هایی در این مورد در تلگرام شورای مرکزی انجام شد که در نهایت دو گزینه دیگر به این چهار گزینه اضافه شده و 6 گزینه(که در ادامه، در متن صورت جلسه آمده اند) مطرح گردید.

 

الف) اجراهای ابتدای سال کانون

در این زمینه در ابتدا، علی نقی خسروی، با توجه به تجربه هایش در این زمینه، روند برگزاری یک برنامه نوازندگی کانون را در حالت کلی، به صورت زیر تشریح کرد:

1-      نهاد در خواست کننده موسیقی، می بایست درخواستی با همین مضمون، به یکی از بخش های مربوطه  مدیریت فرهنگی دانشگاه (کارشناس کانون ها یا ...) ارائه دهد تا آنها این درخواست را به کانون منتقل کنند.

2-      کانون با توجه به مشخصات درخواستی که شده، در ابتدا به انتخاب آهنگ هایی برای اجرا می پردازد. این مشخصات شامل زمان مورد نیاز برای موسیقی، و گاهی نوع و سبک موسیقی می شود. مثلا اگر یک ربع زمان برای موسیقی مد نظر باشد، می توان با سه آهنگ 5 دقیقه ای، آنرا پوشش داد.

3-      بعد از انتخاب آهنگ ها، اگر نوازنده ها خودشان خلاقیت و مهارت کافی را برای نواختن آهنگ های مربوطه با کمک ترک های آهنگ ها داشته باشند، تمرین آغاز می گردد، و در غیر این صورت، یک نفر مسئولیت تنظیم آهنگ ها و تهیه نت برای نوازندگان را به عهده می گیرد و این نت ها را تهیه می کند و بعد از رساندن نت ها به دست نوازندگان، تمرین گروه آغاز می گردد.

4-      در نهایت در روز اجرا، مدیر اجرایی، به محل اجرا رفته و به چک کردن صدا، تعداد میکروفن ها و ... می پردازند تا اگر کم و کسری هست، در حد امکان، جبران گردد.

سپس آقای خسروی در تشریح وضعیت فعلی کانون و مقایسه آن با زمان مشابه در سال قبل، گفتند که الان حدود یک الی دو هفته از زمان مشابه سال قبل، از برنامه ها عقب هستیم. و باتوجه به اینکه روز 6 مهر یک اجرا(در دانشکده ریاضی) و در روز 11 مهر اجرای دیگری(در خارج از دانشگاه) داریم و پیشنهادات دیگر دانشکده ها احتمالا دقیقه 90 خواهد بود و در نتیجه امکان 4 یا 5 اجرا داریم، تمرینات هنوز شروع نشده و از این نظر وضعیت نگران کننده است.

با توجه به این وضعیت نگران کننده، تصمیم گرفته شد که  اجراهای کانون در شهریور و نیمه اول مهرماه، در اولویت اول کانون قرار گیرد. در همین جهت، قرار بر این شد که در وهله اول یک تیم مدیریت اجرایی با مسئولیت علی نقی خسروی و کمک سپیده قهوه ای و مهتاب عربلو تشکیل گردد. همچنین قرار بر این شد که هر گونه نیازی به کمک دیگر اعضا شد، حتما به آنها گفته شود و آنها هم تمام تلاش خود را برای انجام آن مبذول دارند.

تیم مدیریت اجرایی موظف شد که تا پایان هفته اقدام به تهیه نت ها (توسط امیرحسین موسوی) کند و با نوازنده ها هماهنگی های لازم را برای شروع تمرینات از شنبه هفته بعد در پلاتوی کانون موسیقی، انجام دهد.

 

ب) معارفه کانون :  

 

 

با توجه به اینکه معارفه کانون مراسمی شبیه به دورهمنوازی های کانون در سال قبل می باشد، برای تعیین برنامه های آن، به این ترتیب عمل شد که ابتدا ضعف ها و قوت های دورهمنوازی های پارسال بیان شد(با این رویکرد که برای رفع نقاط ضعف، راهکارهایی ارائه و بر نقاط قوت، تاکید ورزیده شود). سپس ایده های جدیدی که به ذهن اعضا می رسید، بیان شد. مجموعه این سه گروه از صحبت ها، به علاوه برنامه هایی که خاص معارفه می باشند، برنامه های معارفه را تشکیل می دهند :

1-      نقاط ضعف دورهمنوازی ها :

-          نداشتن کنداکتور(برنامه زمانی برای فعالیت ها)

-          کمبود برنامه مناسب برای آشنایی با اعضای جدید

-          تمرکزی بیش از اندازه در برخی جلسات، روی سبک خاصی از موسیقی(به ویژه موسیقی سنتی) و در نتیجه کاهش تنوع موسیقایی

-          کثیف بودن محل پلاتو

-          تبلیغات ضعیف برای اطلاع رسانی دورهمنوازی ها برای دانشجویان

 

2-      نقاط قوت دورهمنوازی ها :

-          ایجاد فضایی برای نواختن و شنیدن موسیقی زنده

-          ایجاد فضایی برای کاهش ترس و استرس نوازندگی در جمع

-          ایجاد فضایی برای دوستی های جدید بین دانشجویان با علاقه های مشترک(موسیقایی)

 

 

3-      ایده های جدید برای دورهمنوازی های امسال :

-          تقسیم برنامه ای اجرای موسیقی به دو قسمت مبتدی و حرفه ای. به گونه ای که در قسمت مبتدی، هر کسی بتواند با هر سطحی از سواد موسیقایی، جلوی جمع، بنوازد و یا بخواند. و در قسمت حرفه ای، نوازنده ها و خواننده هایی از قبل، کارهایی را آماده کنند و اجرا نمایند.

-          تغییر گهگاهی محل دورهمنوازی به کافه بهشت دانشگاه(با هماهنگی قبلی با این مسئول کافه بهشت)

-          آموزش مطالب کلی و سطح اولیه، در هماهنگی و تکمیل برنامه "هنرمند هفته" تلگرام، برای ارتقاء اطلاعات کلی مخاطبین با زمان محدود(مثلا 10 الی 15  دقیقه در هر جلسه) که باعث خستگی مخاطب نگردد. از دیگر فواید این کار، کمک به حفظ حداقل رسمیت لازم برای جلسات دورهمنوازی می باشد.

-          پذیرایی ساده با بیسکوییت یا شیرینی و چای از مخاطبین(با گرفتن بودجه از مدیریت فرهنگی دانشگاه)

-          بیان خاطره هایی از دوره های قبلی کانون(بیان صمیمی قسمت هایی از تاریخچه کانون تا ذیل آن، مخاطبین با کانون بیشتر آشنا گردند، به ویژه کسانی که می خواهند در آینده در کانون فعالیت کنند) به صورت 10 الی 15 دقیقه در هر سه الی چهار جلسه یک بار.

 

4-      برنامه های ویژه معارفه :

-          معرفی کانون به صورت کلی (به ویژه به کمک کلیپ) و نیز معرفی رسانه های کانون(تلگرام، اینستاگرام و وبلاگ)

-          معرفی شورای مرکزی فعلی کانون ، به ویژه  اجرای موسیقی (نواختن و خواندن) چند نفر از اعضای شورای مرکزی

 

پس از اینکه در مورد برنامه های معارفه صحبت شد، و اشاره ای به سه گزینه برای محل برگزاری آن (پلاتوی کانون، کافه بهشت، سالن سمینار یکی از دانشکده ها) گردید، یک تیم با سرپرستی علیرضا غفاری و کمک علی نقی خسروی و آیسان توحیدی برای پیگیری امور آن، تشکیل شد که این گروه نیز موظف شد که تقسیم وظایف و برنامه فعالیت هایش را در اسرع وقت در اختیار شورای مرکزی قرار دهد. همچنین با توجه به اولویت بالای معارفه و زمان کم برای پیگیری امور آن، دیگر اعضای شورای مرکزی در صورت لزوم، به این گروه کم خواهند کرد.

 

پ) تصمیم گیری در مورد صندلی های پلاتو:  

 

با توجه به پیگیری کانون قبل از این جلسه، برای تهیه صندلی های جدید برای پلاتو، و بحث هایی که پس از آن صورت گرفت، در نهایت 2 گزینه مطرح شد :

1. حفظ وضعیت فعلی کانون(26 صندلی دسته دار با کیفیت و 3 صندلی بدون دسته سالم و با کیفیت و یک صندلی بدون دسته ناقص)

2. تغییر وضعیت، که خود به 5 شکل قابل انجام است :

    2-1- دادن درخواست ایجاد یک سری نیمکت متصل به دیوار، دور تا دور پلاتو

    2-2- تعویض صندلی های موجود با 20 صندلی پلاستیکی بی کیفیت و 10 چهارپایه پلاستیکی

    2-3- تعویض صندلی های موجود با 15 صندلی با کیفیت متوسط پلاستیکی و 4 چهارپایه پلاستیکی

    2-4- تعویض صندلی های موجود با 13 صندلی با کیفیت متوسط پلاستیکی و 5 چهارپایه پلاستیکی

    2-5-  تعویض صندلی های موجود با 30 یا بیشتر صندلی از صندلی هایی که دانشکده های دانشگاه(به خصوص دانشکده های حقوق و ادبیات)، از استفاده

            خارج می کنند.

 

در نهایت این نتیجه گرفته شد که در حال حاضر وضعیت موجود حفظ گردد و بعدا بحث بیشتری برای گزینه 2-1 صورت گیرد و در صورت تصویب شورای مرکزی، درخواستی برای انجام آن به مرور زمان در این دوره داده شود و پیگیری گردد.

 

 

ت) تعیین مدیر امور مالی کانون :  

 

با توجه به نزدیکی به شروع فعالیت های اجرایی کانون، و اینکه در این امور معمولا بحث های مالی هم پیش می آید، دبیرکانون پیشنهاد کرد که یک نفر مدیر امور مالی کانون گردد و تمامی مسائل مالی به ایشان ارجاع داده شود. پیشنهاد اولیه دبیر، خانم عربلو بودند که با موافقت خودشان و جمع، ایشان به عنوان مدیر امور مالی کانون انتخاب شدند.

 

ث) یادآوری بر یک نکته مهم در برنامه نهایی تصویب شده کانون :  

 

با توجه به اینکه برای  پیگیری امور معارفه و امور مربوط به اجراهای کانون، اندکی تاخیر صورت گرفته بود، دبیر کانون لازم دانست که در قسمتی از این جلسه، برای روشن تر شدن نحوه پیاده سازی برنامه نهایی تصویب شده کانون، قسمتی از این جلسه را به آن اختصاص دهد.

در این بخش، دبیر کانون گفت که سرگروه های چهار گروه اصلی کانون(فعالیت های بروندادی، فعالیت های زیرساختی، فعالیت های ارتباطی و تبلیغاتی، تجهیزکانون)، می بایست با توجه به اینکه زمانبندی تمامی فعالیت ها و نیز مسئولیت اعضای گروهشان توسط دبیر، در اختیارشان قرارداده شده است، توجه لازم را برای پیگیری انجام فعالیت ها توسط مسئولین آنها، در زمان مقرر، داشته باشند. و اصولا هر کسی که مسئول بالادستی فرد دیگری است، می بایست مراقب باشد که فرد مذکور، مسئولیتش را به موقع و به شکل مناسبی انجام دهد. و البته این به موازات توجهی است که هر فرد، خودش، می بایست نسبت به مسئولیت هایی که به وی داده شده، داشته باشد و در واقع در انجام هر فعالیتی، در وهله اول مسئول مستقیم آن فعالیت و در وهله دوم مسئول بالادستی، وظیفه پیگیری را داشته و در صورت عدم پیگیری مناسب، می بایست پاسخگو باشد.

 

ج) بحث آزاد پیرامون انتقادها و پیشنهادهای اعضای شورای مرکزی :  

 

در قسمت پایانی جلسه، دبیر کانون اعلام داشت که با توجه به فرآیند "خودانتقادی" کانون، و توجه آن به نقد خود، بهتر است در هر جلسه کانون، قسمتی به بیان انتقادها و پیشنهاد های اعضای شورای مرکزی در مورد فعالیت ها و امور مربوط به کانون اختصاص یابد.

درهمین زمینه، در قسمت پایانی این جلسه، از اعضای شرکت کنند در جلسه خواسته شد که اگر انتقاد یا پیشنهادی دارند بیان دارند :

مهتاب عربلو پیشنهادی در این زمینه داد که : بهتر است که تا جای ممکن اعضای کانون از طریق تلگرام یا ...، در جریان فعالیت های انجام شده درکانون(حتی فعالیت هایی که در آن نقشی ندارند) قرار گیرند.

برای همین مقصود، علیرضا غفاری که مسئول مستندسازی فعالیت های کانون است، گفت که از این به بعد هر قسمتی را که بخواهد مستندسازی کند، یک نسخه از متن را در تلگرام شورای مرکزی قرار می دهد. و متن فایل مستندسازی شده کانون تا کنون را هم ، همین امشب در تلگرام شورای مرکزی قرار می دهد.

و آیسان توحیدی هم که مسئول صندوق انتقادات و پیشنهادات می باشد، موظف شد که این مسئله را پیگیری کند و در صورتی که آقای غفاری کاری را که گفت به درستی انجام نداد، تذکر دهد.

علیرضا غفاری پیشنهادی در این زمینه داد : شورای مرکزی به منظور افزایش صمیمیت و هماهنگی و آشنایی، بیشتر باهم بیرون بروند، چه بیرون رفتن های موسیقایی(مثلا باهم کنسرت بروند) و چه بیرون رفتن های تفریحی و ... .

 

پیوست:

عکس های جلسه :




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد