صورت جلسه ی دوم شورای مرکزی 95-96

جلسه دوم شورای مرکزی

موضوعات اصلی جلسه : برنامه ریزی فعالیت ها و تقسیم وظایف

زمان برگزاری : چهارشنبه مورخ 28/4/1395 ساعت 17:30 الی 19

محل برگزاری : پارک ملت

نویسنده صورت جلسه : علیرضا غفاری

حاضرین در جلسه : محمد قربانی، برنا بنایی، علی نقی خسروی،حمیدرضا رهبری، آیسان توحیدی، سپیده قهوئی، علیرضا غفاری

 

  

قبل از شروع جلسه، دو عکس از اعضای شرکت کننده در جلسه گرفته شد که در پیوست 1، آورده شده است.

این جلسه شامل دو بخش مهم بود. در بخش اول جلسه، حمیدرضا رهبری، انتقادادی را به یک سری مسائل مطرح نمود و بعد با استعفا از شورای مرکزی، جلسه را ترک نمود.

 در بخش دوم جلسه برنامه های کانون که توسط دبیر و دیگر اعضا پیشنهاد شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای مرکزی برای تقسیم وظایف، گروه بندی شدند.

 

بخش اول : انتقادات حمیدرضا رهبری

1-      حمیدرضا رهبری، که از اعضای شورای مرکزی فعلی و از اعضای با سابقه کانون می باشد، در این جلسه، انتقاداتی را به عملکرد دوره قبلی و نیز دوره فعلی، وارد دانست و بیان نمود که در زیر، از قول ایشان، این موارد آورده شده است :

الف) در دوره قبلی کانون، فعالیت های موثر چندانی انجام نشد.

ب)    انتخابات کانون که توسط شورای قبلی انجام پذیرفت و به تشکیل شورای فعلی منجر شد، برخی رویه های کانون را رعایت نکرد، به ویژه مواردی که در آیین نامه داخلی تدوین شده کانون در مورد ویژگی های کسانی که می توانند برای انتخابات رای دهند، و نیز کسانی که می توانند کاندیدای شورای مرکزی شوند و در نهایت کسی که می تواند کاندیدای دبیری گردد.  به موجب همین رویه ها، بنده با توجه به اینکه حضور آقای غفاری، خانم قهوئی و حتی برنا بنایی را در فعالیت های ترم های اخیر کانون(نظیر دورهم نوازی ها)، چندان موثر و قابل توجه نمی دانم(دوستان باید حداقل یک ترم در برنامه های کانون فعال باشند تا بتوانند در انتخابات کاندیدا شوند)، به کاندیداتوری آنها برای شورای مرکزی، و به ویژه به کاندید شدن آقای غفاری برای دبیری و در نهایت دبیر شدن ایشان، اعتراض دارم و معتقدم که با این گونه حرکت ها، کانون در حال فاصله گیری از مسیر درست قبلی خود می باشد.

پ) بنده مدتی است که از این تغییر روندها ناراضی هستم ولی این مورد آخر که دبیری آقای غفاری می باشد، در نهایت مرا به این جمع بندی رساند که هم به این دلیل و هم به دلیل مشغله های دیگری که دارم، از شورای مرکزی کانون کناره گیری کنم.

 

2-      خانم توحیدی گفتند که نقدها و دغدغه های حمیدرضا، بی راه نیست.

 

3-      سپس محمد قربانی، ضمن ابراز اینکه با تندی کلام حمیدرضا و فضای ناشی از آن، موافقت ندارد، بیان نمود که بحث بر سر شایستگی برای عضویت در شورای مرکزی و به خصوص دبیر شدن می باشد؛ اینکه خود ایشان هم به دلیل نداشتن سابقه کافی در فعالیت در کانون، به خودشان اجازه دبیری نمی دهند. در واقع اشاره به این موضوع داشتند که آقای غفاری هم با توجه به سابقه کم دانشجو بودن در دانشگاه بهشتی (زیرا دانشگاه بهشتی، دانشگاه علم و صنعت نیست)و نیز با توجه به سابقه کم فعالیت در کانون موسیقی(زیرا کانون موسیقی ، کانون پژوهش های اجتماعی نمی باشد)، بهتر بود کاندید دبیری نمی شدند.

همچنین به آقای خسروی گفتند که در دوره دبیری ایشان، اقدامات لازم برای پرورش دانشجویانی برای پذیرش نقش و مسئولیت در کانون(به ویژه شرکت در شورای مرکزی کانون) صورت نگرفت.

 

 

4-      آقای غفاری هم نظر خود را اینگونه ابراز داشت :

اولا می بایست این رویه ها مکتوب و قانونی باشد و به صورتی حقوقی مطرح گردد، وگرنه وجاهت قانونی و در نتیجه، الزام اجرایی ندارد.

دوما این رویه ها می بایست دارای دلیل عقلانی باشند، زیرا صرف با سابقه بودن یک فرد در کانون، دلیلی بر عملکرد خوب وی در سمت دبیری نخواهد بود و برعکس، صرف کم سابقه بودن یک فرد در کانون، دلیل بر عملکرد بد وی در سمت دبیری نیست.

سوما اینکه فعالیت در شورای مرکزی کانون، یک فعالیت تیمی می باشد. نیازی نیست که دبیر همه چیزدان باشد تا بتواند خوب عمل کند، زیرا دبیر در کنار 6 عضو دیگر، که همگی از حقوق یکسان برخوردارند، کار را جلو می برد و می توان با هم افزایی توانایی های افراد، برونداد تیمی خوبی داشت. بنابراین اگر یک دبیر، مدیریت مناسبی داشته باشد، می تواند در بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه اعضای شورای مرکزی و نیز دیگر دانشجویان علاقه مند به فعالیت در کانون موسیقی، نقش لازمه را ایفا نماید. و بنده بعد از بررسی اینکه توان مدیریتی چنین سمتی را دارم، برای آن کاندیدا شدم.

چهارما اینکه هیچکس با دبیر عهد اخوت نبسته است، و مکانیزم قانونی برای استیضاح دبیر توسط شورای مرکزی، در آیین نامه وزارت علوم دیده شده است. پس اگر دبیر عملکرد خوبی نداشته باشد، امکان تغییر وی می باشد. مهم این است که قصاص پیش از جنایت نکنیم و فرصت بدهیم تا کارها جلو برود و اگر ضعفی بود، تذکر داده شود و اگر گوش شنوایی نبود، تغییرات از مجاری قانونی، صورت پذیرد. به خصوص که در برنامه ای که اینجانب پیشنهاد داده ام، در بخش تبلیغات و ارتباطات، قسمتی هست به نام "صندوق انتقادات و پیشنهادها". این قسمت برای این ایجاد شده که انتقادات شنیده شود و در شورای مرکزی بیان گردیده و اقدامات لازم برای اصلاحات لازمه، صورت پذیرد.

 

5-      علی نقی خسروی نیز در پاسخ به انتقادات حمیدرضا گفت فکر می کند که اگر حمیدرضا، در جریان جلسه قبلی کانون می بود، و از بعضی مسائل دیگر خبر می داشت، شاید نصف این انتقادات برایش رفع می شد. و نیز از اتفاقاتی که در دوره قبلی کانون که ایشان دبیر بودند، دفاع نموده و گفتند که به نظرشان، این دوره همراه با اتفاقات خوبی بوده است. گرچه که پذیرفتند که مشکلاتی وجود داشته، مثلا اینکه از آقای قربانی پذیرفتند که در دوره قبلی، افرادی برای شرکت در شورای مرکزی بعدی، پرورش داده نشدند.

6-      سپیده قهوئی نیز نظر خود را اینگونه بیان کرد که در شرایطی که کانون برد لازم برای اطلاع رسانی به دانشجویان را ندارد، و نمی تواند خبر وجود دور هم نوازی را بسیاری از دانشجویان برساند، نمی توان حضور یا عدم حضور در دورهم نوازی ها را نشانی از شایستگی برای کاندیداتوری شورای مرکزی و یا دبیری دانست، زیرا نبودن بسیاری از دانشجویان، و یا دیرپیوستن آنها به این برنامه ها، لزوما دال بر نخواستنشان نیست، بلکه در بسیاری مواقع، معلول خبرنداشتن از این برنامه هاست.

 

سپس آقای رهبری شفاها استعفای خود را اعلام نمود و جلسه را ترک کرد و قسمت دوم جلسه آغاز شد. ضمنا قرار شد از خانم مهتاب عربلو که بعد از این 7 نفر بیشترین رای را در انتخابات شورای مرکزی کسب کرده بودند دعوت شود تا به شورای مرکزی بپیوندند.

 

بخش دوم : برنامه ریزی

قبل از روز جلسه، دبیر کانون، برنامه ای را برمبنای پیشنهادهای خود و دیگر اعضا، در تلگرام برای اعضا فرستاده بود. در روز جلسه دوم، این برنامه را به تعداد اعضا پرینت نموده و به هر کدام از آنها یک نسخه از آن داده شد(در پیوست دوم، این برنامه آمده است). در بخش دوم جلسه دوم شورای مرکزی، در ابتدا، برای چهار بخش مختلف این برنامه، گروه بندی های زیر، به انتخاب اعضا، صورت گرفت :

بخش اول ) فعالیت های بروندادی،

سرگروه : ...........   ،    اعضای گروه : محمد قربانی، برنا بنایی، آیسان توحیدی، سپیده قهوئی

بخش دوم ) فعالیت های زیرساختی،

سرگروه : علیرضا غفاری ، اعضای گروه :  شورای مرکزی(به ویژه در بخش تدوین آیین نامه داخلی کانون)

بخش سوم ) فعالیت های تبلیغاتی و ارتباط با دانشجویان،

سرگروه : .............   ، اعضای گروه : علی نقی خسروی، سپیده قهوئی، آیسان توحیدی، محمدقربانی

بخش چهارم) تجهیز کانون، اعضای گروه :

سرگروه : علیرضا غفاری ، اعضای گروه : شورای مرکزی(هر آیتمی در این این بخش، موفق به تهیه بودجه شد، اعضای شورا در مورد نحوه انجام آن تصمیم می گیرند. مثلا اگر بودجه خرید کتاب آماده شد، شورا با کمک یکدیگر، برای تهیه لیست کتاب های مورد نیاز، تصمیم می گیرند)

 

 

در قسمت دوم بخش دوم جلسه، جزئیات چهاربخش مذکور در برنامه، مورد بررسی قرار گرفتند و در نتیجه بحث و تبادل نظر بر سر آنها، مواردی به آنها اضافه شدند و در نهایت نسخه زیر آماده شد :

 

الف) فعالیت های بروندادی :

پیشنهادهای علیرضا غفاری :

-          برگزاری کنسرت در سطح دانشگاه

-          برگزاری دوره همنوازی (اجراهای خصوصی)

-          ایجاد و منظم سازی امکان تمرین ساز دانشجویان در پلاتو

-          ایجاد بانک اطلاعات موسیقایی کانون برای استفاده دانشجویان

-          برگزاری کلاس ها (کلاس های تئوری موسیقی، سلفژ، درامز، گیتار و گیتار الکتریک و ...،  ) حلقه های مطالعاتی (حلقه مطالعاتی فلسفه هنر در همکاری با کانون های هنری دیگر نظیر فیلم و عکس، شعر، تئاتر، انجمن فلسفه دانشگاه  و ...)

-          ارائه خدمات مرتبط به دانش آموزان(نظیر دادن کتب و سی دی های موسیقی)

 

پیشنهادهای برنا بنایی :

-          تولید اثر موسیقایی :  در همکاری با کانون تئاتر در تهیه کتاب های صوتی( به بخش برنامه های بروندادی اضافه گردد)

-          دعوت از بزرگان و سرشناسان موسیقی ، برای سخنرانی، بزرگداشت و ... به منظور قدرت گرفتن کانون و رسمیت بیشتر پیدا کردن کانون و نیز بهبود ارتباط کانون با دانشگاه از یکسو(چون این مراسم ها برای دانشگاه اعتبار میاره) و بهبود ارتباط کانون با دانشجویان از سوی دیگر(چون دانشجوها اولا متوجه بودن کانون موسیقی می شوند و در ثانی به خاطر مشاهده این ارتباط ها، به کانون جذب می شوند). در این زمینه باید به دو نکته اشاره کنیم :

اول اینکه آقای رضادوست(ایشان در حال گذراندن دکترای حقوق دانشگاه بهشتی هستند) در این زمینه می توانند کمک کنند.

دوم اینکه کافه بهشت دانشگاه، یکی از مکان های پرتردد دانشگاه است که در همکاری با کانون شعر دانشگاه، مراسم های دورهمی دانشجویی را با دعوت از مهمان خارج از دانشگاه، برگزار می کند. بنابراین می توان با رایزنی با آنها، در صورت امکان، این مراسم های بزرگداشت را در آنجا برگزار نمود.

-          برگزاری جلسات شنیداری موسیقی(در صورت فراهم بودن امکانات + نقد و بررسی) = جلساتی که در آن قطعات مشهور برای حضار پخش می شوند(به منظور ارتقاء شعور موسیقایی و سواد سمعی مخاطبین). این جلسات نیز به احتمال زیاد، امکان برگزاری در کافه بهشت دانشگاه را دارد. حتی ممکن است بتوان در صورت اجرای این جلسات در کافه بهشت، یک میز مخصوص کانون موسیقی، در هنگام اجرا، بگذاریم و با پخش بروشور و یا پر کردن فرم عضویت، دانشجویان را به کانون جذب کنیم. همچنین می توان این جلسات را در پلاتو کانون موسیقی نیز، اجرا نمود.

-          نمایش فیلم کنسرتها و یا نمایش فیلم های مستند در مورد موسیقی، و یا فیلمهایی که به نوعی با موسیقی مرتبط باشند، نظیر فیلم هایی راجع به موسیقیدان ها، فیلم هایی راجع به پیدایش سبک ها و جریان های موسیقی ، فیلم هایی با محوریت موسیقی و ... (در همکاری با کانون فیلم)

-          برگزاری کارگاه گروه نوازی(آداب گروه نوازی)

-          قرار جمعی به همراه دانشجویان دانشگاه، برای دیدار با بزرگان موسیقی با اطلاع رسانی از طریق اینستاگرام کانون و ...

-          استفاده از فرصت هایی که در دانشگاه پیش می آیند و به نوعی مربوط به موسیقی هستند(چه دانشگاه کانون موسیقی را مطلع کرده باشد و چه مطلع نکرده باشد)، نظیر زمان هایی که بزرگان این عرصه، برای اجرا به دانشگاه می آیند. کانون می تواند در این جلسات حضور داشته باشد و اعضای شورای مرکزی حتی در حد گرفتن عکس با این بزرگان، و یا در صورت وجود فرصت پرسش و پاسخ، با ذکر نام کانون، سوالات تخصصی و مرتبط از آنها بپرسندو در یک کلام، هر گونه ابراز وجود متعارفی که ممکن است را در این مراسم ها انجام دهیم.

-          تبریک گفتن مناسبتی(در ارتباط با پیشنهاد تقویم موسیقایی میلاد) رویدادهای موسیقایی و بزرگداشت ها از طرف کانون موسیقی، در فضاهای موجود(نظیر فضاهای مجازی در دسترس و ...)

-          دعوت مناسبتی بزرگان موسیقی (در ارتباط با پیشنهاد تقویم موسیقایی میلاد)

 

 

پیشنهادهای آیسان توحیدی :

 

-          کارگاه  آموزش ساز به صورت گروهی، برای دانشجویانی که حداقلی از اطلاعات و تمرین ها را در مورد ساز مورد نظر داشته باشند.

-          کلاس آموزش ساز برای کسانی که مبتدی هستند.

-          تولید اثر موسیقایی : کتاب یا جزوه با محتوای موسیقایی

 

 

پیشنهادهای محمد قربانی :

 

-          اجرای خارج دانشگاه در مراکزی نظیر خیریه ها و ... به صورت رایگان

-          تقویم موسیقایی

 

 

پیشنهادهای علی نقی خسروی :

پیشنهادهای بنده در میان پیشنهادهای دوستان دیگر، بوده است. ضمنا می توانیم قبل از شروع ترم جدید در شهریور ماه، به انجمن های علمی و انجمن های اسلامی دانشکده ها که معمولا برگزار کننده ی جشن های اول سال دانشکده هایشان هستند نامه نگاری کنیم با این مضمون که کانون میتواند در برگزاری جشن احتمالی آن ها با اجرای موسیقی سهیم باشد. 

 

 

 

پیشنهادهای سپیده قهوئی :

 

-          تلاش جهت ایجاد ارکستر (کوچک ولی ثابت در طول هر دوره ی فعالیت کانون) و برگزاری کلاس های تعلیم و تمرین برای ایشان در خصوص اجراهای احتمالی در داخل و خارج از دانشگاه از طریق دادن فرا خوان و تبلیغات مستمر برای جذب اعضا

- برگزاری مسابقات نوازندگی و خوانندگی در صفحه ی اینستاگرام کانون و اهدای یادبود جهت جذب دانشجویان و معرفی بیشتر کانون

- نظرسنجی های مجازی جهت آگاهی از تمایلات دانشجویان جهت برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی مقتضی

 

 

ب) فعالیت های زیرساختی :

- مدون کردن آیین نامه اجرایی داخلی برای فعالیت های کانون :

به منظور قانونمند و منظم کردم فعالیت های داخلی کانون، یک آیین نامه اجرایی داخلی می بایست تدوین گردد. گویا قبلا دوبار این کار انجام شده است، بنابراین با تهیه آن دو نسخه و اصلاح آنها می توان آیین نامه داخلی کانون را تدوین نموده و به عنوان سندی حقوقی و قانونی، ممهور به مهر کانون و امضای اعضای شورای مرکزی فعلی رسانده و در آرشیو مدارک حقوقی کانون قرار داد.

-          پیگیری اساسنامه کانون(اگر هست پیدا شود و اگر نیست، تدوین گردد) :

برای رسمیت بیشتر فعالیت کانون در دانشگاه و نیز به منظور ارتباط شفاف تر با مدیریت فرهنگی دانشگاه(به خصوص مسئول کردن دانشگاه در قبال کانون و برنامه های آن)، این اساسنامه ارزش پیگیری را دارد. اما با توجه به موانع بزرگ موجود در این راه، اولویت این کار و انرژی به کار گرفته شده در این مسیر، می بایست محدود باشد.

 

-          نگارش تاریخچه ادوار کانون :

     به منظور اصالت بخشی بیشتر به کانون، و نیز ثبت تجربه های قبلی و بکار گیری آن توسط 

     شوراهای بعدی، و ارائه آن در مواقع لازم به نهادهای داخل و خارج دانشگاه(به خصوص برای گرفتن

     امتیاز)، این کار می بایست با جمع آوری مدارک و فیلم ها و عکس ها و ... کانون در ادوار آن در یک

     هارد، و سپس تهیه نسخه اینترنتی و مجازی اش(مثلا در قالب یک سایت)، انجام گردد. می توان

     ابتدا فیلم ها و عکس ها را طبق پیشنهاد آقای قربانی، در گوگل درایور آپلود کرد تا مکانشان امن تر باشد و بعدا برای تهیه تاریخچه، دوباره دانلود نموده و در فولدرهای مربوطه، قرار داد.

 

-          نگارش شیوه نامه پیشنهادی فعالیت در کانون :

برای انتقال تجربیات اجرایی شورای مرکزی فعلی، یک شیوه نامه بر مبنای چگونگی فعالیت ها در این دوره(یعنی مستندسازی فعالیت های این دوره) تهیه می گردد و به صورت یک پکیج پیشنهادی، به دوره های بعدی داده می شود تا هر مقدار از آن را که به کارشان آمد، استفاده نمایند.

 

-          مستندسازی فعالیت های دوره فعلی(نگارش وقایع و اتفاقات با ذکر تاریخ، نگارش صورت

     جلسات جلسه های شورای مرکزی، تهیه فیلم و عکس از فعالیت های کانون، و ...) :

     هر کاری می بایست برای بررسی های بعدی و یا رفع ابهامات محتمل که ممکن است در آینده رخ

     دهد، و نیز انتقال تجربه های کاری، مستندسازی گردد تا آیندگان، تصویر بهتری از فعالیت های

     مستندشده داشته باشند و از آن در جهاتی که لازم است استفاده نمایند. یکی دیگر از کاربردهای

     مستندسازی، افزایش حس مسئولیت برای شورای فعلی است، زیرا آنها می دانند با مستندسازی

     شدن فعالیت هایشان، آیندگان در مورد کیفیت کارشان قضاوت خواهند نمود و هر گونه کوتاهی و

     تنبلی، ثبت شده و مقابل دید آیندگان خواهد بود.

 

 

پ) فعالیت های تبلیغاتی و ارتباط با دانشجویان :

1- فعالیت های تبلیغاتی :

      تهیه تبلیغات مجازی و غیرمجازی فعالیت های کانون (در صورت امکان و لزوم) نظیر طراحی  

      پوستر مناسب و هنری، جهت اعلام و اطلاع رسانی فعالیت های مهم کانون و تبلیغات مستمر کانون در

      قالب بروشور های کوتاه حاوی اطلاعات موسیقایی و فعالیت ها  از اهداف این بخش می باشد. به

      خصوص در تابستان، که تمرکز این بخش بیشتر بر فعالیت های مجازی خواهد بود. البته به دلیل اینکه

      ترویج موسیقی در دانشگاه، در حال حاضر ممنوع می باشد، تبلیغات علنی کانون ممکن است امکان پذیر

      نباشد، در نتیجه باید شیوه های خلاقانه ای در استفاده از موقعیت های موجود مجازی و غیر مجازی

      برای تبلیغات، توسط این بخش، آماده گردد.

 

2- صندوق انتقادها و پیشنهادها :

      این صندوق بر مبنای این حقیقت شکل میگیرد که استقبال از نقدها، یکی از مهمترین راه ها

      برای پیشرفت می باشد. بر همین مبنا، هدف از ایجاد این صندوق، دریافت و دسته بندی

      پیشنهادها(ایده ها) و انتقادها دانشجویان و اعضای شورای مرکزی و ارائه آنها در زمان مناسب

      به شورای مرکزی می باشد. بعد از اینکه شورای مرکزی تصمیمات لازم را در قبال این

      پیشنهادها و انتقادها اتخاذ نمود، مسئول صندوق می بایست پیگیری نماید تا تصمیمات اتخاذ

      شده، حتما اجرایی شوند.

 

3-  فعالیت های ارتباطی :

          ارتباط با دانشجویان، هم به منظور گرفتن بازخورد فعالیت ها و هم به منظور جذب آنها به کانون،

          از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در نتیجه بهتر است که کانون به آن، به عنوان یک فعالیت

           ویژه، و با برنامه ، بپردازد. در نتیجه هدف این بخش، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای فعالیت

           های ارتباطی کانون در چهار ساحت زیر خواهد بود :

1)      ارتباط با دانشجویان دانشگاه

1-1-           ارتباطات مجازی در تلگرام، اینستاگرام، وبلاگ و ...

1-2-           ارتباطات غیرمجازی از طریق نظرسنجی در برنامه های اجرایی کانون نظیر دوره هم نوازی ها و ...، یافتن دانشجویانی که اشتغال موسیقایی دارند و جذب آنها به کانون، جمع آوری رزومه موسیقایی دانشجویان مرتبط با کانون، تسهیل شرکت دانشجویان در کنسرت ها و دیگر برنامه های موسیقایی خارج از دانشگاه از طریق گرفتن تخفیف بلیط و فروش بلیط های تخفیف خورده به دانشجویان، و ...

2)      ارتباط با نهادهای دیگر دانشجویی(به ویژه کانون های دیگر دانشگاه)

3)      ارتباط با مدیریت فرهنگی دانشگاه(که از طریق دبیر انجام می گیرد)

4)      ارتباط با نهادهای مرتبط بیرون از دانشگاه(از طریق لینک های موجود)

 

ت) تجهیز کانون :

-          خرید کتاب

-          ایجاد کتابخانه موضوعی برای استفاده اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی کانون

-          تعبیه کتابخانه در اتاق کانون در قسمت فرهنگی دانشگاه

-          تعویض موکت کف اتاق پلاتو

-           کلید زدن برای اتاق سازها و دادن کلید صرفا به افرادی که سازشان داخل اتاق سازهاست.

-          پس گرفتن باندهای کانون از دانشگاه

-          خرید ساز و ادوات موسیقایی برای کانون

-          خرید(یا بروز رسانی در صورت موجود بودن)کامپیوترو موس و کیبورد کانون

-          تهیه 50 عدد DVD به منظور راه اندازی CD سرای کانون

-          تهیه لوازم تحریر مورد نیاز کانون

 

در انتهای جلسه، قرار بر این شد که هر گروه، جزئیات مربوط به بخش خود را اولویت بندی، زمانبندی و امکان سنجی نماید و یک فایل که واجد ویژگی های مذکور باشد را به شورای مرکزی ارائه دهد. تا با کنار هم گذاشتن آنها، برنامه نهایی کانون حاصل گردد. همچنین قرار شد که گروه هایی که سرگروهشان معلوم نشده، با هماهنگی اعضایشان، سرگروه را انتخاب و به شورای مرکزی معرفی کنند.

 

پیوست ها :

پیوست 1 : (عکس های جلسه)

 

پیوست 2 : (برنامه پخش شده در ابتدای جلسه دوم)

 

به منظور افزایش کارایی فعالیت های کانون، تقسیم وظایف و کار گروهی یکی از مهمترین مسائل می باشد. در زیر، با توجه به ساختار برنامه کلی کانون، تقسیم وظایفی صورت گرفته است به گونه ای که هر بخش، یک مسئول خواهد داشت. مسئول هر بخش می تواند با کمک دیگر اعضا، و یا دانشجویان علاقه مند به فعالیت در کانون موسیقی، کارهای مربوط به بخش خود را انجام دهد. بنابراین انتخاب مسئولیت یک بخش، به این معنی نیست که فرد مسئول، باید همه کارهای آنرا خودش به تنهایی انجام دهد، بلکه صرفا به این معنی است که مدیریت فعالیت های آن بخش، و در نتیجه پاسخگویی به شورای مرکزی در بخش مورد نظر، با وی می باشد. 

 

الف) فعالیت های بروندادی (مسئول : ...........................)

پیشنهادهای علیرضا غفاری :

-          برگزاری کنسرت در سطح دانشگاه

-          برگزاری دوره همنوازی (اجراهای خصوصی)

-          ایجاد و منظم سازی امکان تمرین ساز دانشجویان در پلاتو

-          ایجاد بانک اطلاعات موسیقایی کانون برای استفاده دانشجویان

-          برگزاری کلاس ها و حلقه های مطالعاتی مرتبط

-          ارائه خدمات مرتبط به دانش آموزان(نظیر دادن کتب و سی دی های موسیقی)

 

پیشنهادهای برنا بنایی :

-          تولید اثر موسیقایی در همکاری با کانون تئاتر در تهیه کتاب های صوتی( به بخش برنامه های بروندادی اضافه گردد)

-          دعوت از بزرگان و سرشناسان موسیقی ، برای سخنرانی، بزرگداشت و ... به منظور قدرت گرفتن کانون و رسمیت بیشتر پیدا کردن کانون و نیز بهبود ارتباط کانون با دانشگاه از یکسو(چون این مراسم ها برای دانشگاه اعتبار میاره) و بهبود ارتباط کانون با دانشجویان از سوی دیگر(چون دانشجوها اولا متوجه بودن کانون موسیقی می شوند و در ثانی به خاطر مشاهده این ارتباط ها، به کانون جذب می شوند)

-          برگزاری جلسات شنیداری موسیقی(در صورت فراهم بودن امکانات + نقد و بررسی) = جلساتی که در آن قطعات مشهور برای حضار پخش می شوند(به منظور ارتقاء شعور موسیقایی و سواد سمعی مخاطبین)

-          نمایش فیلم کنسرتها و یا نمایش فیلم های مستند در مورد موسیقی(در همکاری با کانون فیلم)

 

پیشنهادهای آیسان توحیدی :

-          کارگاه آموزش ساز

 

پیشنهادهای میلاد قربانی :

-          اجرای خارج انشگاه

-          تقویم موسیقایی

 

پیشنهادهای سپیده قهوئی:

-          تلاش جهت ایجاد ارکستر (کوچک ولی ثابت در طول هر دوره ی فعالیت کانون) و برگزاری کلاس های تعلیم و تمرین برای ایشان در خصوص اجراهای احتمالی در داخل و خارج از دانشگاه از طریق دادن فرا خوان و تبلیغات مستمر برای جذب اعضا

- برگزاری مسابقات نوازندگی و خوانندگی در صفحه ی اینستاگرام کانون و اهدای یادبود جهت جذب دانشجویان و معرفی بیشتر کانون

- نظرسنجی های مجازی جهت آگاهی از تمایلات دانشجویان جهت برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی مقتضی

 

ب) فعالیت های زیر ساختی (مسئول : علیرضا غفاری)

 

-           مدون کردن آیین نامه اجرایی داخلی برای فعالیت ها کانون

-          پیگیری اساسنامه کانون(اگر هست پیدا شود و اگر نیست، تدوین گردد)

-    نگارش تاریخچه ادوار کانون

-    نگارش شیوه نامه پیشنهادی فعالیت در کانون

-    مستندسازی فعالیت های دوره فعلی(نگارش وقایع و اتفاقات با ذکر تاریخ، نگارش صورت

     جلسات جلسه های شورای مرکزی، تهیه فیلم و عکس از فعالیت های کانون، و ... )

 

پ) فعالیت های تبلیغاتی و ارتباط با دانشجویان

(مسئول : ................................)

 

-   برنامه ریزی و سیاست گذاری برای فعالیت های مجازی کانون در کانال، تلگرام ، اینستاگرام،      

   وبلاگ

-     رسیدگی به امور "صندوق انتقادات و پیشنهادهای" (دریافت و دسته بندی پیشنهادها(ایده ها) و انتقادات دانشجویان و اعضای شورای مرکزی و ارائه آنها در زمان مناسب به شورای مرکزی)

-          و تهیه تبلیغات مجازی و غیرمجازی فعالیت های کانون (در صورت لزوم) نظیر طراحی پوستر مناسب و هنری جهت اعلام و اطلاع رسانی فعالیت های مهم کانون و تبلیغات مستمر کانون در قالب بروشور های کوتاه حاوی اطلاعات موسیقایی و فعالیت ها و خدمات کانون با تمرکز بیشتر بر فضای مجازی در طول تابستان

 

 

ت) تجهیز کانون (مسئول : علیرضا غفاری)

 

-          خرید کتاب

-          ایجاد کتابخانه موضوعی برای استفاده اعضای شورای مرکزی و مجمع عمومی کانون

-          تعبیه کتابخانه در اتاق کانون در قسمت فرهنگی دانشگاه

-          تعویض موکت کف اتاق پلاتو

-           کلید زدن برای اتاق سازها و دادن کلید صرفا به افرادی که سازشان داخل اتاق سازهاست.

-          پس گرفتن باندهای کانون از دانشگاه

-          خرید ساز و ادوات موسیقایی برای کانون

-          خرید(یا بروز رسانی در صورت موجود بودن)کامپیوترو موس و کیبورد کانون

-          تهیه 50 عدد DVD به منظور راه اندازی CD سرای کانون

-          تهیه لوازم تحریر مورد نیاز کانون

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد